Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af monsterslam
Hej

Jeg er på udkig efter nyt tv og Elgiganten har i denne uge X85C i 65" på bud til 12.000. Jeg kunne nok godt nøjes med et 55" og vil derfor høre om Samsungs nye KS7005 har bedre billede end sony'en?

AVforums er i hvert fald meget glade for KS7005, men HDR osv er vel stadig ikke rigitgt noget man kan bruge før vi snakker OLED.

Nogle tanker om ovenstående?
Af mbm
Hvis du er ligeglad med de 10" ekstra du får med Sonyen? Så bør du tage KS7005.
Sony X850C er ikke noget særligt synes jeg.
Af lennon
Jeg er så dybt uenig . Sonyen har et fremragende billede ,og var - iflg test herinde - blandt de absolut bedst performende i 2015 . Med det in mente vil det være helligbrøde at gå 10" ned i str . . . Mine ankepunkter på Sonyen går primært på dens fysiske udformning ,som gør den lidt øv,at vægmontere .
Af mbm
Det er en "kæmpe" klods.. ikke den tyndenste skærm på markedet..
Hvis du vælger den skal du være obs på lyse plamager i siderne af skærmen.
Jeg kunne ikke leve med det.
Af Aslund
Det er helt fair at pointere at man har haft problemer med lyse plamager på sit TV, men hvor generelt er problemet?
Jeg har selv købt et Sony X85C og er rigtig imponeret over hvor lille bleed der er. Kan faktisk ikke opfange noget.

Mht. størrelse er det nok en vane og smags sag. Mit sidste TV havde jeg for 4 år siden og var et tons tungt CRT TV. Så jeg er mere end glad for størrelsen og vægten på mit Sony X85C. Med mine Dali 850 ved siden af TV'et tvivler jeg på at nogle vil bemærke hvor "tykt" TV'et er :D

Ps.
Jeg har hængt mit op på vægten og den hygger sig fint der.
Af KimHansenDK
KS7000 er en imponerende skærm. Lige nu tror jeg ikke, at du får bedre billede for pengene.. Det er virkelig et godt billede, de har fået bugt med det små-hakkeri, som tidligere har plaget Samsung skærmene, og dertil viser den faktisk et rigtig godt HDR billede også.
Senest rettet af KimHansenDK 13 jun 2016, 13:58, rettet i alt 1 gang.
Af monsterslam
Jeg begynder at hælde mod KS7005 faktisk. Havde ikke lige spottet sonyen var lidt små tyk og AV forums roser virkelig samsungen. 65" bliver måske også en kende for stort i min stue. Sidder små 3m fra skærmen, så kunne nok gå begge veje.
Af mbm
Aslund skrev:Det er helt fair at pointere at man har haft problemer med lyse plamager på sit TV, men hvor generelt er problemet?
Jeg har selv købt et Sony X85C og er rigtig imponeret over hvor lille bleed der er. Kan faktisk ikke opfange noget.
.
Det er noget jeg har læst flere har. Også i testen her på sitet havde man problemet.
Af PeterD
Til prisen ville jeg også mene KS7005 er svær at slå..

(Hvordan gør de det, de kære koreanere??)

Andre skærme har måske lidt mere spark i lyden, 3D ( hvis man er interesseret i det) og mere præcis håndtering "backlight issuet", men samlet til prisen, er der meget få der kan være med på KS7005's niveau.

Og hvis man er ligeglad med det mærke der står foran på skærmen, så tror jeg vi har en vinder...
Af Havtaske
PeterD skrev: Og hvis man er ligeglad med det mærke der står foran på skærmen, så tror jeg vi har en vinder...
Du mener vidst: Hvis man er ligeglad med om der kommer reklamer på ens tv (vel og mærke ikke fra tv kanalerne), så tror jeg vi har en vinder...
Af KimHansenDK
Havtaske skrev:
PeterD skrev: Og hvis man er ligeglad med det mærke der står foran på skærmen, så tror jeg vi har en vinder...
Du mener vidst: Hvis man er ligeglad med om der kommer reklamer på ens tv (vel og mærke ikke fra tv kanalerne), så tror jeg vi har en vinder...
Hvad har det dog med billedet at gøre!??

Det lyder ikke til, at du overhovedet har set skærmen i aktion? Det er ved at være mere reglen end undtagelsen herinde, at folk kommenterer på noget, som de rent faktisk ikke ved noget om...
Af Havtaske
KimHansenDK skrev:
Havtaske skrev:
Hvad har det dog med billedet at gøre!??

Det lyder ikke til, at du overhovedet har set skærmen i aktion? Det er ved at være mere reglen end undtagelsen herinde, at folk kommenterer på noget, som de rent faktisk ikke ved noget om...
Det er ved at være mere reglen end undtagelsen at folk tager det personligt når man siger noget negativt om deres tv.
Men vi kan jo så udlede af din kommentar, at;

- Du er meget fordømmende
- Bedrevidende
- Nærtagende
- Ejer et KS7005

Jeg kan så fortælle dig at jeg har set begge omtalte tv, og var ganske imponeret over billedet på begge. Derimod var jeg ikke så imponeret over at der stod Samsung (her kommer min kommentar til PeterD så ind i billedet) på det ene, og købte derfor x85'eren til min mor.
Både hun og jeg har efterfølgende været yderst tilfreds med det valg.
Af KimHansenDK
Havtaske skrev: Det er ved at være mere reglen end undtagelsen at folk tager det personligt når man siger noget negativt om deres tv.
Men vi kan jo så udlede af din kommentar, at;

- Du er meget fordømmende
- Bedrevidende
- Nærtagende
- Ejer et KS7005

Jeg kan så fortælle dig at jeg har set begge omtalte tv, og var ganske imponeret over billedet på begge. Derimod var jeg ikke så imponeret over at der stod Samsung (her kommer min kommentar til PeterD så ind i billedet) på det ene, og købte derfor x85'eren til min mor.
Både hun og jeg har efterfølgende været yderst tilfreds med det valg.
Hvad er det dog for noget vrøvl!?

Alle punkter passer da fint på dig også, lige bortset fra det sidste, hvor der nok skulle stå "Har et åbenlyst had til Samsung" i stedet for.

Ja, jeg ejer KS7005, og har brugt det et stykke tid nu, og vil derfor mene, at jeg ved, hvad jeg taler om. Det er en rigtig fin skærm til prisen.

X85C er også en fin skærm, som har et godt billede. Dog har den haft store problemer med light bleed - specielt på 55" modellerne uden direct backlight. Dertil har der tidligere været store problemer med styresystemet (Android) og så viser den ikke HDR lige så godt som de nye modeller på markedet (deriblandt KS7005).

Jeg synes det virker underligt, at du vælger en skærm fra, fordi der står Samsung uden på, og fordi der (måske) kan forekomme en enkelt reklame i ny og næ, når du aktiverer menuen på skærmen.