Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af golfer
ER UHD modellen de ekstra 10'000kr værd?

jeg har Waoo og ser ikke dvd eller blueray - netflix fra tid til anden og lidt itunes film
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du skal se Netflix 4K før det kan betale sig.i 55" er vi lige på vippen til at det ikke er dét værd, med mindre du sidder med snotten helt oppe i skærmen.
Af duskern
Torben Rasmussen skrev:Du skal se Netflix 4K før det kan betale sig.i 55" er vi lige på vippen til at det ikke er dét værd, med mindre du sidder med snotten helt oppe i skærmen.
Jeg er lidt ny omkring de mere advancerede aspekter af TV og hvad de egentlig betyder. Ment på den måde at jeg ikke har 100 % styr på teknologierne, hvad der er godt og skidt osv ved fx 4k, OLED, HDR o.l.

Jeg har selv tænkt meget på at købe et 55" B6 på et tidspunkt. Hvorfor er det at det ikke kan betale sig med et 55" OLED 4k TV? Hvis det er lidt for bredt et spørgsmål, eller ikke helt passer ind i tråden er der måske nogen der kan pege mig i retningen af en anden tråd eller lignende :)
Af lennon
For at få fuld udbytte af den højere opløsning/detaljeringsgraden v 4k skal man simpelthen op i en større skærmstørrelse end 55" , - eller sidde uforholdsmæssig tæt på skærmen .
Af MickDK
Jeg sidder meget tæt på mit 910v (ca 2), men bemærker ikke pixels. Til gengæld glæder jeg mig over kontrast/farver - og at de ekstra 10K jeg sparede kan bruges til når et 4K 65" flad udgave er klar til fornuftig pris om 1-2 år :)
Af rallew
Jeg overvejer at slå til på Elgigantens tilbud til 17.999,- men har alligevel tvivl om det er klogt at gøre.

Hvor stor en forskel vil der være på billedkvaliteten i forhold til de nye OLED-modeller der bliver rullet ud, og er der andre alternativer der kan være bedre?

Jeg skal primært bruge TV'et til at se fodbold (og anden sport), film og game en smule på. 4K helt sikkert i fremtiden. Men ikke et must lige nu.

Er det hele tilbuddet værd?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
webOS 3.0 er hurtigere og der vil være visse billedmæssige fordele på 2016 OLED, som primært relaterer sig til HDR-delen.

Noget som er værd at være opmræksom på er at EG960V i første revision ikke havde HDMI 2.0a port til tilslutning sf UHD Blu-ray-afspiller. En senere revision skulle have fået det, men jeg ved ikke hvilken der sælges.
  • 1
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
  • 203