Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg tror ikke helt jeg har forstået det her HDR.

Jeg fandt en HDR-video på denne hjemmeside: http://demo-uhd3d.com/fiche.php?cat=uhd&id=144

Den blev downloadet og lagt på en USB-pind og sat til TV'et. Da jeg afspillede den, gik jeg ind i skærmmenuen for at se om HDR var slået til. Det var den ikke og jeg havde ikke muligheden ("denne funktion er ikke tilgængelig"). Videoen afspillede uden problemer.
Hvis man sætter materiale til som er i HDR (eller hvad man nu siger), aktiverer TV'et så selv denne funktion?
mhras skrev:
mbm skrev:Ja det har softwaren til at kunne læse HDR materiale.
Men ikke vise Det.
Men....jamen....Det giver da ikke meget mening? Eller...?
Njaa det er lidt svært. Jeg ved ikke Hvad alternativet er.. sort skærm?

Nå Ville sådan set bare lige have POST NR. 1000 :-)
Torben Rasmussen skrev:Kan det tænkes at du ikke har opdateret TVet? Mit skifter til HDR mode når den får et HDR signal. Men jeg ville nu hellere undvære, da skærmen slet ikke er gearet til det.
Præcis.
Det var det jeg frygtede med HDR procession og entry modeller.
Tåbeligt man ikke kan køre det som SDR.
Jeg venter på levering af LG 65UH850V. Dette har jeg set køre HDR på et acceptabelt niveau.
Fra anmeldelsen (kalibrering):
"Det bør bemærkes, at der ikke er en funktion til at kopiere indstillingerne fra ét input til et andet, dvs. indstiller du TV’et imens du ser TV, så vil justeringerne ikke følge med over på eks. HDMI-porten"

Muligvis min hjerne der ikke kan følge med her i varmen ( ;;) ), men jeg har mit tv koblet til min forstærker via ARC-udgangen. Forstærkeren er så forbundet til min PS3 og AppleTV via HDMI.
Så hvis jeg har misforstået det korrekt, så behøver jeg ikke indstille profilerne på disse (PS3 og AppleTV), da de kører via det samme input (ARC)?
Efter at ha ventet et halvt års tid på opdateringer, er jeg nu rigtig glad for mit Sony 55x8505c. Alt fungerer nu som jeg havde forventet.
Har set at det nu kan købes til 7777 kr.
Det er et godt køb.
Jeg var Elgiganten i dag og prøvede at sætte billed indstillingerne som anbefalet. Jeg så så på en Philips demo video med mange tætte panoreringer. Her hakkede billedet helt ulideligt. Kun instillingen "jævn" gav et hakke frit billede. Anbefales jævn ikke fordi det medfører sope opera effekter heller hvad? Desuden er en demo med tæt zoomede panoreringer måske overså en ektrem situation som man ikke ligger mærke til ved normal tv/film?
Nu ved jeg ikke hvilke modeller du så på,
Men synes ikke jeg har oplevet noget voldsomt hakkeri på de tv Jeg har haft hjemme. Og har aldrig brugt nogle af smooth indstillingerne.
  • 1
  • 70
  • 71
  • 72
  • 73
  • 74
  • 102