Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Opdatering til nyeste firmware kan jeg ikke få til at virke?

Når jeg sætter min USB nøgle i kommer der opdateringsmeddelsen automatisk - derefter genstarter tv'et et par gange og starter i HOME tilstand uden at opdatere.

Noget jeg har overset?
Vil lige sige i går prøvede jeg STANDARD indstillingen.
Med denne indstilling slipper jeg for misfarvet hud og ville godt kunne leve med indstillingen hvis det ikke var fordi at jeg nu får MEGET mere lyse kanter...
Denne her tråd forklarer meget godt problematikken og at der ikke er meget at gøre:
https://community.sony.com/t5/4K-Ultra- ... d-p/506142

Mit TV bliver afhentet i morgen indenfor returretten...

Har kigget lidt på LG´s modeller (IPS) men de får ikke særlig mange pæne ord med på vejen i diverse reviews :(
Så må undvære TV indtil videre :(
Clouding vil næsten med garanti blive værre hvis du skifter til IPS, da sortniveauet er markant dårligere. Du kan sammenligne vores anmeldelse af X8505 med den af X9005 - det er VA vs. IPS. Sonys nye XD85 vil også have IPS.
Torben Rasmussen skrev:Clouding vil næsten med garanti blive værre hvis du skifter til IPS, da sortniveauet er markant dårligere. Du kan sammenligne vores anmeldelse af X8505 med den af X9005 - det er VA vs. IPS. Sonys nye XD85 vil også have IPS.
Har du ingen lyse kanter på dit TV?
Jo, som beskrevet i testen. På noget indhold viser de lyse kanter sig. Mit eksemplar er nærmest identisk med den model vi havde til test - indstillingerne fra testen passede også næsten 100% til den.
Torben Rasmussen skrev:Jo, som beskrevet i testen. På noget indhold viser de lyse kanter sig. Mit eksemplar er nærmest identisk med den model vi havde til test - indstillingerne fra testen passede også næsten 100% til den.
Ok du må have været meget heldig med dit eksemplar eller også meget "ukritisk"
Nettet flyder med folks observationer angående disse problemer.
De lyse sider er det værste irritationsmoment ved skærmen, men jeg oplever ikke andre problemer med skærmen længere. Som skrevet lidt højere oppe, så røg 5.1 support i Netflix, som krævede en genstart, men om det relaterer til Netflix eller Android aner jeg ikke. Det tager kun 1.5 minut at genstarte TV'et, og det er første gang på mere end 3 uger det har været nødvendigt, så jeg synes egentlig at det kører OK efterhånden. "Ukritisk" er jeg ikke blevet kaldt før :)

Jeg får i øvrigt den nye model (XD93) ind af døren i morgen (også i 65"). Så må vi se hvad den bringer af nyt med sig. XD85 benytter jo IPS i år, så den mener jeg ikke er en værdig afløser.
Torben Rasmussen skrev:De lyse sider er det værste irritationsmoment ved skærmen.
XD85 benytter jo IPS i år, så den mener jeg ikke er en værdig afløser.
Hvis de lyse sider er væk og bedre betragtningsvinkler, så synes jeg da bestemt det er en værdig afløser.
Jeg har som mange andre i denne tråd købt 55X8505C
Alt virker OK...
Mit eneste store problem er at jeg har Heos Soundbar (Home Cinema) koblet til.
Og til tider så smider den forbindelsen til fjernsynet til tider kan det løse det ved at gå ind i Heos app'en på telefonen og vælge HDMI Arc som input.
De fleste gange skal jeg tage strømmen fra Heos Soundbar'en før at det virker.
I væreste tilfælde har det været nødvendigt at tage strømmen fra Soundbar'en og TV'et samtidigt.

Nogle som har nogen idéer, til input kører TV og Heos Soundbar med nyeste firmware.

Mvh
phillip
Kontrol enheden er ikke tilsluttet. Eller kontrol enheden er tilsluttet. Det kommer hele af sig selv i mens viser en film via kodi appen på skærmen

mener også at det kommer nogle gang når vi bare ser normal live tv....

Er der nogle som ved hvad det betyder ?

Update :

har fundet ud af hvad der gør det
Det er Android tv appen på mobilen som er skyld i det. Bare lidt træls at skulle se på det at den tænder og slukker hver gang mobilen bliver vækket til live....
Senest rettet af Swingking 06 apr 2016, 14:23, rettet i alt 1 gang.
  • 1
  • 65
  • 66
  • 67
  • 68
  • 69
  • 102