Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg må indrømme, at jeg ikke magter at nulstille TV'et hver gang. Jeg er klar over, at ligesom på din telefon, som vil den med tiden blive mere og mere ustabil, men det er hysterisk at skulle gå tilbage til 0 hver gang. Det får den lov til når vi rammer Android 6.0.
Torben Rasmussen skrev:Mit TV ligner det fra anmeldelsen på en prik. Der kan du se billeder skudt med forskellig eksponering. Vær dog OBS på, at jeg jo benytter MotionFlow på "Tydelig", så min lysstyrke er generelt lavere (120 cd/m2).
Jeg gider ikke have et mørkt TV.. og rigtig trist over at man i dag laver dårligere TV end man gjorde for 4-5 år siden med plasma.
Priserne er jo bestemt heller ikke faldet :((

Jeg har nu fået arrangeret med El-giganten at de tager TVét retur.. og får refunderet pengene.
Egentlig er jeg ærgelig over det ender her fordi jeg synes pris, design og brugerflade var rigtig god, men jeg ville aldrig blive tilfreds pga de problemer der er med billedet. Det er IKKE noget jeg vil acceptere på et nyt TV.
Nu er jeg bare helt på bar bund med nyt TV.... Aner ikke hvad fanden jeg skal købe... og synes 12K er rigeligt for et TV.
Plasma og LCD er jo to forskellige typer og clouding har altid været et problem ved LCD. Det har ikke ændret sig og det kan ikke fikses 100% pga. den måde panelerne laves på. Så i stedet for, at du betragter det som før/efter plasma-æraen, så er det jo to typer skærme, som har ko-eksisteret indtil for nyligt.

Du må se på OLED i stedet. Men hvis du kun vil betale 12.000 kr. for 65" TV, så får du ikke noget lige foreløbigt - og det gjorde du jo heller ikke i sin tid, hvis du ville have et plasma-TV, der ikke lige var low-end.
Torben Rasmussen skrev:Plasma og LCD er jo to forskellige typer og clouding har altid været et problem ved LCD. Det har ikke ændret sig og det kan ikke fikses 100% pga. den måde panelerne laves på. Så i stedet for, at du betragter det som før/efter plasma-æraen, så er det jo to typer skærme, som har ko-eksisteret indtil for nyligt.

Du må se på OLED i stedet. Men hvis du kun vil betale 12.000 kr. for 65" TV, så får du ikke noget lige foreløbigt - og det gjorde du jo heller ikke i sin tid, hvis du ville have et plasma-TV, der ikke lige var low-end.
Det undrer mig bare at forbrugerere acceptere at TV ser sådan ud... Altså omtalte TV har jo koster 25.000 kr tidligere :(
Jeg vil gerne se efter noget OLED og er villig til at hoppe ned i 55" og 4K gider jeg heller ikke.. Men det SKAL være fladt..
Så var LG´s 910 fladt havde jeg uden tvivl hoppet på det til 10K..

Et andet problem med Sonyen var at hvis jeg bare rykkede en lille smule ud til siden så forstærkedes de problemer yderligere.

p.s. jeg gav så vidt jeg husker omkring 10K for et 60" LG´s topmodel plasma.
Torben Rasmussen skrev:Det er jo betragtningsvinklerne der gør dét. Igen ikke noget unormalt.
det er betragtningsvinkler som jeg også skriver ja.
igen helt uacceptabelt.

"Nøj hvor er den spændende den film, men hvorfor er Bruce Willis helt lilla i hoved?"

"Det er han heller ikke skat du skal bare lige rykke lidt tættere ind til mig"
Puha, jeg søger noget hjælp!!

Jeg købte tv'et i forgårs, og der har ingen problemer været. Da jeg tændte tv'et her til morgen, var skærmen helt sort.

Lyden kørte, og der stod f.eks. tid og kanal osv, men selve billedet, var helt sort?

Er andre stødt på dette problem og hvad skal jeg eventuelt gøre?
mbm skrev:det er betragtningsvinkler som jeg også skriver ja.
igen helt uacceptabelt.

"Nøj hvor er den spændende den film, men hvorfor er Bruce Willis helt lilla i hoved?"

"Det er han heller ikke skat du skal bare lige rykke lidt tættere ind til mig"
Du får det blot til at lyde som om, at du først lige har opdaget, at betragtningsvinkler og clouding er noget der kan gå hen og give problemer på et LCD-TV? Teknologien er bare ikke bedre end, at det altid vil være et issue. Så kan det da godt være, at forbrugeren er for ukritisk, men så får du måske bare ikke et TV. Plasma overlevede ikke skiftet til UHD, ligesom CRT-TV'ene ikke kunne kapere rykket mod størrelser over 32" og så må teknologien jo dø. Uanset om det så besad nogle kvaliteter, som på visse punkter var at foretrække over alternativet.

OLED giver en hel del af plasma-TV'enes fordele, men er heller ikke perfekte i enhver henseende. Plasma-TV'ene havde eks. pr. natur blanking af billedet, hvilket var grunden til at de havde så skarpe billeder under panorering, hvilket OLED endnu ikke har kunne kopiere. Med den ene undtagelse, så er OLED dog dét der kommer tættest på dét du havde før, så søger du efter noget tilsvarende, så er det jo slet ikke LCD du skal kigge på.
Torben_ nu er OttoJ desværre ikke så aktiv herinde længere. Men jeg mindes ,at han engang ytrede,at potentialet rent faktisk var tilstede i LCD teknologien, til at performe samme overall billedkvalitet, som plasma. Problemet var bare ,at ingen af producenterne havde dette som mål ( - måske B&O lidt undtaget ? ) . Problemet er vel i så fald dybest set prisen ? Hele markedets flow ligger jo i priser på ca max 25 k . Og premiummodeller med local dimming i mange zoner - og hvad der ellers skel til for bla stabil uniformity - koster altså væsenligt mere .
Torben Rasmussen skrev: Du får det blot til at lyde som om, at du først lige har opdaget, at betragtningsvinkler og clouding er noget der kan gå hen og give problemer på et LCD-TV? Teknologien er bare ikke bedre end, at det altid vil være et issue.
Det er noget jeg først har opdaget Ja.
Det er ikke noget jeg har problemer med på Mine 42" billige HD skærme
mbm skrev:
Torben Rasmussen skrev: Du får det blot til at lyde som om, at du først lige har opdaget, at betragtningsvinkler og clouding er noget der kan gå hen og give problemer på et LCD-TV? Teknologien er bare ikke bedre end, at det altid vil være et issue.
Det er noget jeg først har opdaget Ja.
Det er ikke noget jeg har problemer med på Mine 42" billige HD skærme
Hvis du ikke har problemer med betragtningsvinklerne, så er dine billige skærme nok forsynet med IPS panel. Homogeniteten kan du ikke sammenligne - det er noget sværere at få et 65" stort panel homogent end det er at gøre det samme med et 42" panel. Men jeg har haft 2 af 65" modellen hjemme og begge var ret homogene - men som sagt så tester vi ved referenceniveau af lysstyrken, som det fremgår af anmeldelsen. Clouding har dog altid været et problem med LCD og det har været fremhævet i hver anmeldelse vi har lavet herinde siden vi begyndte i tidernes morgen (eller deromkring).
Clouding er ikke så stort problem når filmen kører, det er primært noget jeg bemærker ved helt sort bagrund.

Betragtningsvinkler har ikke været et problem på Mine andre lcd da Ja nuvel billedet bliver svagere, men med sony skifter det også farve, så de bliver svagt lilla i hovederne.

Nu har har prøvet at afspille samme materiale via ps4 på Mine billige LG 42" og så sonyen.
Billedet står flot på LG med fine farver.
Men på Sony bliver personernes hudfarve i skyggesiden grønlige. Det ligner seriøst noget man ikke gider glo på.
Jeg oplever ikke denne effekt ved alm. Yousee tv.
Umiddelbart Ville jeg tro det var en eller anden Setting eller at billed processoren laver en fejl.
Er dette slet ikke noget i andre har oplevet?

Jeg er ikke klar over om Mine andre er IPS, dette er muligt. I så fald kan det være et sådant jeg skal kigge efter.
Betragtningsvinklen er dog ekstrem dårlig på sonyen. Hvis jeg bare flytter hoved 1/2 meter er billedet helt anderledes.
  • 1
  • 64
  • 65
  • 66
  • 67
  • 68
  • 102