Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hejsa

Jeg har i længere tid været på udkig efter et nyt fladskærmstv til stuen.
Jeg hælder mest til
LG 55EG910V (OLED). Men har læst mig til, at der er en del fejl ved tvet. Er der også det på de helt nye versioner af denne model?
Jeg er ret vild med billedkvaliteten, men har hørt, at der skulle være en del problemer ved bevægelse i billedet. Jeg ser en del fodbold ud over film, så der må ikke være for meget slør ved panoreringer og bevægelse.
1) Hvad er jeres erfaringer med slør i dette tv?
2) Er det muligt at hænge fjernsynet op på væggen?
3) Hvis det med slør er et problem, er der så noget alternativ 55" i den prisklasse 11.000 kr? der har lige så god billedkvalitet, smart-tv funktioner (f.eks. DRs nettv), og betragtningsvinkler?
4) Er dette tv ikke væsentlig bedre end f.eks. Samsung UE55JU7005 TXXE?

på forhånd tak.
Torben Rasmussen skrev: Motionsystemet er - som det nævnes - ikke fejlfrit, men heller ikke det værste på markedet. Sony er i min mening stadig dem, der har lavet den bedste frame-interpolation algoritme. Det er minimalt hvad de introducerer af billedfejl og billedet hakker ikke lejlighedsvist, som det er tilfældet hos LG og Samsung. Panasonics algoritme introducerer for mange billedfejl, men lider heller ikke af lejlighedsvise hak.
Jeg har også overvejet at købe dette tv og jeg er også interesseret i om nogle har efaringer
med fodbold? Nogle 910 oled ejere derude? Når jeg har set på tv´et i elgiganten, har det kun kørt med lg´s eget indhold.
Det har dog fået gode anmeldelser på cnet, reviewed.com, reference home theater samt rtings.com.
Var i el-giganten for at kigge nærmere på denne LG 55EG910V model.

Ved visning af en standard demo "Hakkede" den i billedet og kørte meget ujævnt. :o

Kunne se på de andre LG OLED (f.eks. 920) og samsungs JU7005, JS8005 og JS9005 ikke havde noget problem med at vise samme demo.

Så noget kan LG's OLED 910 åbenbart bare ikke. ::l
- Vil dog ikke kunne kommentere reelt på brugen af den hjemme i stuen, f.eks. til visning af fodbold eller action, men vil mene det vil blive et væsentligt problem, hvis den ikke engang kan vise et jævnt billede med demo'en i butikken.

Jeg var meget opsat på at købe dette OLED TV da jeg kørte hjemmefra, men kom tomhændet hjem, da jeg ikke turde satse på det. :((
- Netop på grund af den markante ujævne og "hakkende" billedvisning.

(Vil dog ikke kunne sige om TV'et i butikken kunne være defekt)

Tror dog (desværre) jeg i stedet må gå efter andre modeller, f.eks. har jeg kigget på LG's OLED 920 U4K, som arbejdede jævnt i butikken med et utroligt flot OLED billede, men som er noget dyrere og også ligger uden for mit budget (øv øv øv - men kan dog godt kigge og håbe :( ). - Eller Samsungs js9005 U4K, som forhåbentligt kommer på tilbud, når de nye modeller kommer i næste måned. - Og så har den et utroligt lav input lag til gaming (hvis man er til det)....
Det kan meget vel være indstillingerne på eksemplaret i butikken, som den er helt gal med. Det skulle ikke være første gang de laver sådan et stunt i Elgiganten. Har selv set det flere gange før på TV, som ellers er rigtig fine.
I sidste uge stod jeg selv og kiggede på et EG910V, og der opfattede jeg ingen problemer med hakken i demoen.
Dejligt at høre, at andre ikke har haft den oplevelse andre steder.

Ekspedienten prøvede dog flere forskellige indstillinger - desværre uden held.
- En ny fra lager ville ekspedienten ikke prøve, da jeg spurgte (bare så jeg kunne fjerne tanken om en mulig defekt demo model).

Kan det (ud over mulig forkert indstilling) være fordi demo'en er lavet i 4k kvalitet til 4k tv og ikke til HD tv som denne model - så demo'en bliver for krævende for den?

Tør simpelthen ikke købe et tv der arbejder så ujævnt.
- Vil selvfølgelig se hvad produktet reelt kan, så jeg ikke først skal eksperimentere, når jeg er kommet hjem.

Skal lige informere om, at jeg intet ved om teknik, men hvad jeg ser...Så skal jeg bruge flere timer på indstillinger for at få fjernsynet til at virke, så er der vist en begrænset kundekreds til modellen.
Nej, tror ikke det har noget med demoen at gøre.
Nu ved jeg ikke hvor du bor, men jeg var i Power i Frederiksberg-Centeret, og der lagde jeg ikke mærke til nogle problemer.
Det tager ikke flere timer at indstille tv'et, hvis du på forhånd har fundet nogle retningslinjer til det på nettet, f.eks. her: http://www.rtings.com/tv/reviews/lg/eg9100/settings
EG9100 er blot det amerikanske modelnummer for samme TV.
For mig lyder det lidt som om, at det er Trumotion, som driller.

Jeg mener, at Elgiganten har 14 dages returret, hvis du køber over nettet, så du kan altid afprøve det i din stue og se hvordan det er.
Elgiganten har 14 dages returret noget jeg har benyttet mig af flere gange. Så kan man i ro og mag prøve hjemme .
janbau skrev:Elgiganten har 14 dages returret noget jeg har benyttet mig af flere gange. Så kan man i ro og mag prøve hjemme .
Lige pt. sælges den til 9999 kr.
Jeg krydser også fingre for at tv'et kan vise acceptable flydende billeder uden hak. Jeg melder om mine indtryk efter jeg får det lørdag. Må sige at jeg er spændt, mit nuværende tv, hvidt samsung 32", er fra 2008 og har ikke digital tuner, så har undværet at se tv siden yousee lukkede for det analoge signal. Oled må være et pænt skridt op i billedkvalitet. ☺