Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af LarsSørensen
Rasmus Larsen skrev:Mens de danske udbydere stadig sidder og bakser med at få lavet en app, så melder Tasting Table at de lavede en app til Apple TV på blot 24 timer. http://9to5mac.com/2016/02/18/tasting-t ... ayer-tvos/

De har brugt en skabelon fra noget der hedder JW Player. Hvis der er nogen derude, som selv vil prøve kræfter med det så kan det findes på GitHub her: https://github.com/jwplayer/appletv
Fik du fat i TV2? :)
Af mich61
mich61 skrev:Andre der har problemer med Viaplay, at den låser sig fast på en serie, og man ikke kan komme tilbage for at søge efter en film eller serie ? Når man går tilbage med menu knappen så ryger man helt ud af Viaplay til Apps oversigten.
Har fundet ud af at fejlen kan omåes ved at vælge funktionen "start igen" inde under SYSTEM
Af mich61
Noget helt andet er, at afspilning startet fra f.eks. Ipad´en via AIRPLAY stopper, når man går ind i spil eller facebook messenger. Troede det var ligesom med chromecast, at man startede afspilning, og så kunne man gøre med ipaden hvad man ville, eller slukke for den, for den sags skyld. Men AIRPLAY afspilningen er åbenbart afhængig af tabletten ?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Ja, iPad/iPhone bruges til at holde forbindelsen i live, selvom boksen overtager forbindelsen til serveren. Hvis den afbryder når du går ind i et spil eller Facebook Messenger så må det være fordi de bruger en eller anden form for Airplay-element. På Messenger er det sikkert fordi den så automatisk kan sende billeder, som du modtager fra andre, over på tv-skærmen. Mange spil kan også airplayes til tv-skærmen, så man kan bruge iPhone/iPad som controller og få billede/lyd på tv-skærmen.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Der er kommet et nyt "Ikke på Apple TV"-punkt under "Købt"-fanen i App Store. Her kan man se alle de apps/spil, som man har købt på iPhone/iPad, derogså findes til Apple TV, men som man endnu ikke har installeret.

Ganske nyttigt. Jeg fandt selv et par gode spil, som jeg ikke var klar over, var kommet til Apple TV.
Af jramskov
Opdagede lige at Synology's DS Video er kommet. Jeg er dog ikke umiddelbart imponeret af den. Jeg ved ikke om det er fordi den står og indekserer eller der er noget transcoding indblandet og min NAS simpelthen er for langsom til det, men den havde store problemer med at afspille diverse videoer optaget med smartphones tilbage i bla. 2014. Afspilning i MrMC umiddelbart bagefter fungerede uden problemer.
Af jramskov
i DR's app, når en udsendelse er næsten færdig, skifter den til en slags "picture in picture mode" hvor den anbefaler hvad man kan se bagefter. Det er muligvis den dårligste AI i verden der ligger bag. Vi oplever bla. at den efter at have set afsnit 3, anbefale at se afsnit 2 og når knægten på 4 år ser noget fra Ramasjang, kommer den jævnligt med anbefalinger af ting der helt sikkert ikke er vist på Ramasjang.
  • 1
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 38