Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Gombert
Vil lige tilslutte mig Mfedes kommentar om størrelsen. Generelt bør man beslutte sig for en størrelse og dernæst investere et nummer op i størrelse ;-)

Pas nu på der ikke går "Wife acceptance factor" i den. Desuden tror jeg du i 55"-segmentet får en del mere TV for pengene.

Held og lykke med dit valg :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Kunne I tage jeres personlige kommentarer over i PB i stedet? Hvis man er uenig i anbefalingerne andre kommer med, så kom med alternativer i stedet for at starte med personlige kommentarer, der ikke rigtigt bringer trådstarter videre.
Af Hilfiger
Dureston skrev:Elgiganten har i weekenden tilbud på Panasonic 55" CXC725 til en rigtig fornuftig pris! :p
8000kr det er fandme en god pris. Mit tv er på værkstedet igennem min indbo. Hvis jeg bare kunne vide at de ville skrotte det og give mig mine penge tilbage.....så havde jeg købt det på forhånd NU. :-((
Af Dureston
Hilfiger skrev:
Dureston skrev:Elgiganten har i weekenden tilbud på Panasonic 55" CXC725 til en rigtig fornuftig pris! :p
8000kr det er fandme en god pris. Mit tv er på værkstedet igennem min indbo. Hvis jeg bare kunne vide at de ville skrotte det og give mig mine penge tilbage.....så havde jeg købt det på forhånd NU. :-((
Jeg står i en tilsvarende situation.

Jeg overvejer om man kan købe det og aflevere det igen indenfor de 14 dages returret, hvis reparationen lykkes. :p
Af Bent odense
[
"Hilfiger skrev:
Hvis jeg bare kunne vide at de ville skrotte det og give mig mine penge tilbage.....så havde jeg købt det på forhånd NU. :-((
Det kommer an på hvad der er galt,og hvor gammelt tv'et er.Hvis man ikke kan skaffe reservedele,så er det ikke utænkelige at man kassere tv'et.
Af Hilfiger
Bent odense skrev:[
"Hilfiger skrev:
Hvis jeg bare kunne vide at de ville skrotte det og give mig mine penge tilbage.....så havde jeg købt det på forhånd NU. :-((
Det kommer an på hvad der er galt,og hvor gammelt tv'et er.Hvis man ikke kan skaffe reservedele,så er det ikke utænkelige at man kassere tv'et.
Min søn på 2 1/2 år har haft fat i en af mine skruetrækker. Han har valgt at lave en hel del dybe ridser på fronten samt kanten (den kant der holder fronten). Tv'et er 6 måneder gammelt. Købte det i Bilka for 4999kr. Det er et LG tv 55" 4K.

Et nyt tilsvarende idag koster 7500-8000kr.
Af Hr M
Hej,
Jeg står i samme situation ift køb og har med interesse fulgt jeres tråd.
Hvad er anbefaling ift. Samsung 7005 og 8005 - umiddelbart hælder jeg til 8005, men jeg vil gerne høre jeres holdning?

Jeg var i Elgiganten i weekenden og de snakker nærmest kun LG og anbefaler modellen 55uf840 - jeg kan ikke finde ret meget om den - hvad kender I til den og hvorfor anbefaler de LG så markant, til trods for at jeg spørger til Panasonic og Samsung? Panasonic var jo på bud, men den talte de ned...

På forhånd tak.
Af Dureston
Hr M skrev:Hej,
Jeg står i samme situation ift køb og har med interesse fulgt jeres tråd.
Hvad er anbefaling ift. Samsung 7005 og 8005 - umiddelbart hælder jeg til 8005, men jeg vil gerne høre jeres holdning?

Jeg var i Elgiganten i weekenden og de snakker nærmest kun LG og anbefaler modellen 55uf840 - jeg kan ikke finde ret meget om den - hvad kender I til den og hvorfor anbefaler de LG så markant, til trods for at jeg spørger til Panasonic og Samsung? Panasonic var jo på bud, men den talte de ned...

På forhånd tak.
Det mest sandsynlige må være Elgigantens avance på produkterne, uden at vide det med sikkerhed.

Baseret på de fleste tråde/emner her i forummet, så er Samsung JS8005, Panasonic CXC725 på bølgelængde, hvor Samsungen levere et lavere input lag og Panasonic'en en dybere sort.

JU7005 kontra JS8005 er så vidt jeg har kunnet læse mig til bagbelyst LED, hvor JS8005 er Edge-LED. (anyone correct me if I'm wrong).

Sony's X85C er også ret fed, men der er vist stadig lidt udfordringer med Android OS'et, omend flere af problemerne skulle være rettet i nyeste firmware.

Alle er vist VA-panel (sortniveau over betragtningsvinkel).

Det er hvad jeg lige er nået frem til.

Personligt hælder jeg til Panasonics design.