Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej Flatpanels :)

jeg har læst lidt om disse 3 TV'er som FP anbefaler.

Er der nogen af disse TV'er som understøtter 4K/UHDMI i 60 FPS ?

Det vil være lidt synd at investere 10.000,00 DKK i et nyt 4k TV for kun at finde ud af, 6 mdr. senere, at nu er der kommet 4K med 60 fps.. :p

Tak for jeres tid og hjælp.
Samsung supporten skriver følgende:

Ja modellen understøtter det. Men det kommer også an på hvad der bliver afspillet. Har du et ekstern enhed forbundet til TV'et, skal du sørge for at enheden understøtter 4K i 60-FPS og kablet skal og være kompatible. F.eks HDMI 2.0

Hmmm.. skal jeg vælge Samsung eller Sony? :)
RyuSSF skrev:Samsung supporten skriver følgende:

Ja modellen understøtter det. Men det kommer også an på hvad der bliver afspillet. Har du et ekstern enhed forbundet til TV'et, skal du sørge for at enheden understøtter 4K i 60-FPS og kablet skal og være kompatible. F.eks HDMI 2.0

Hmmm.. skal jeg vælge Samsung eller Sony? :)
Hvis de begge klarer ærterne, så synes jeg du skal gå videre og se på hvilke af de øvrige features du gerne vil have. Billedmæssigt, så performer de ret ens, men jeg kan da lige opridse et par plusser ved hver af de to modeller (hvis vi skal holde den positive hat på) - hvis jeg fremhæver en feature, så betyder det indirekte at den anden model IKKE har dette:

Sony:
+ Google Cast
+ Godt Motion-system
+ Android virker mere fremtidssikret i almindelighed

Samsung
+ God fjernbetjening
+ Hurtigt styresystem
+ En del apps efterhånden
+ PIP virker med 2 tuner-billeder (ukodede kanaler)
Som sagt: Glem tallet. Sony laver pt. et af de bedste motion-systemer og kan opretholde en højere bevægelsesopløsning end de andre, men ingen af de to modeller du kigger på er velegnede til fodboldskærm pga. pkt. 1. Det er ikke et "roligere billede" jeg taler om - et billede på en LCD-skærm er ikke uroligt. Det handler om hvor skarpt tingene står på skærmen når der er bevægelse, dvs. om tingene bliver tværet ud.
1000 tak for hjælpen. Det har været en stor hjælp.

Lige et sidste spørgsmål, hvis du skulle bruge op til 14.000 for et nyt TV, (som også skal bruges til Playstation 4, og steame 4K indhold), hvilken et ville du selv vælge?

Mange tak for hjælpen og rigtig god aften.
RyuSSF skrev:1000 tak for hjælpen. Det har været en stor hjælp.

Lige et sidste spørgsmål, hvis du skulle bruge op til 14.000 for et nyt TV, (som også skal bruges til Playstation 4, og steame 4K indhold), hvilken et ville du selv vælge?

Mange tak for hjælpen og rigtig god aften.
Det giver vel lidt sig selv hvis du kigger i min signatur... Jeg købte et Sony X85. Jeg spiller så ikke Playstation, men det ændrer ikke så meget.
jeg er selv ejer af tilbuds tv X85C i 55"

jeg var selv igennem samme rejse, og jeg kan se du har fået svar, i selve SONY Manualen står der at den kun understøtter 4K 60hz YUV 420 hvilket er et forholdvist begrænset farve, og jeg kan se det er en "sygdom" gemmen flere skærme.

det sjove er REFERENCE manualen siger YUV420 på X85C men når jeg så graver lidt i tv menuerne, så findes der en setting der hedder ADVANCED som man kan sætte på HDMI porte 1-2-3-4 som direkte enabler RGB eller YUV444, så du får det fulde område, og med de tests jeg har lavet, så er det korrekt RGB/YUV444 (findes et billeder der rent faktisk tester det)

du kan nemlig få et problem hvis dit tv kun understøtter YUV420 da der er visse rockford chips der ikke vil kører 4K YUV420, dog andre der gerne vil uden issues.

men lang historie kort, som jeg kan se det så understøtter X85C fint 4K YUV444/RGB