Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af claustrier
Står og skal skifte mit gamle 55" H8005 ud med et nyt - hvilket af de 2 ovennævnte skal jeg snuppe? Samsung koster 8900 og Sony kun 8000 kr.

Har været ok tilfreds med Samsung bortset fra de hundreder af små fluer der kom bag panelet ;-) men mon ikke den fejl er rettet nu....eller?
Af bentpetersson
Der kan findes eksempler på tordenfluer i både Sony og Samsung. Ifølge den måske største indkøber i Norden af TVapparater med lcd skærme findes der stadig ikke et fabrikat, der er lukket eller forseglet omkring panelet. Derfor kan google tordenflueproblemer i alle LCDskærme. Så måske behøver du ikke tilægge dette problem en betydning.

Torben har lavet en fint test af Sonyen.
Men læs også debatsiden til testen. Nogle købere er desværre ret skuffede og frustrede. http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... 21&t=33894
Af PeterD
Hvis du har været utilfreds med Samsung pga Tordenfluer så vælg da Sony nu, hvis de ikke er kendt for at have problemet i den grad..
Af WhatTheShitLana
Hey hey. har for nylig købt samsung 7005 og generelt set er det et super lækkert tv, kvalitetsmæssigt fås det næsten ikke bedre, måske kun oled, og det har sine egne problemer. jeg har set mange af de nye modeller og de har ikke noget på 7005 ^^ og sonys (mulige) mindre problem med tordenfluer er nok mere begrundet af at kun gamle fanboys med for mange penge (he he) køber sony. altså færre tv fra sony på markedet i det hele taget = færre tilfælde af tordenfluer :P

Kan kun anbefale 7005, det har også en meget bedre responstid end sonys. så det er godt til konsoller og eller pc tilslutning :) er mega glad for mit.

^^
Af PeterD
Fedt svar! Fedt brugernavn!

"Nu fåes det ikke bedre, måske kun OLED." Tjo, men Sony, LG, Panasonic og nogle Philips er altså også gode..

"Færre tv fra Sony=Færre problemer med Tordenfluer" :s

Men nu er det sådan at folk der er glade for deres TV, ønsker alle at købe netop dette tv.
Senest rettet af PeterD 22 okt 2015, 17:19, rettet i alt 1 gang.
Af bentpetersson
PeterD skrev:Fedt svar!

"Nu fåes det ikke bedre, måske kun OLED." Tjo, men Sony, LG, Panasonic og nogle Philips er altså også gode..

"Færre tv fra Sony=Færre problemer med Tordenfluer" :s

Men nu er det sådan at folk der er glade for deres TV, ønsker alle at købe netop dette tv.
Det lyder som om du har erfaring og ikke kun en tro.

Hvad er det for et TV du har derhjemme. Er du ikke helt tilbage i plasmatiden?
Af claustrier
Har nu været nede og se begge tv

Sony koster 8000,-
Samsung 8900,-

Men jeg faldt over en Samsung 6475 i 60" til 9999,- hvad mener i om det? De 5" ekstra kan man jo altid bruge, og synes ikke jeg i butikken kunne se den store forskel.. 14 dages returret, så kan det velvilje gå helt galt at prøve?

Mon ikke en 2015 6-serie billedmæssigt alligevel er bedre end mit 2013 8-serie, eller?
Af PeterD
Så kan man jo altid købe større og større..

Er det så 2000 kr for 5"..?

Du kan jo prøve og så vurdere efter 12 dage og returnere det, hvis du kun er 98% tilfreds.

@Bent. Nej, ved ikke hvem der producerer Sonys skærme. Hvis det ikke er Sony så er det måske koreanerne, sikkert Samsung ,der lige har listet sig ind.. :)

Men mon ikke nogle japanere lige går skærmene igennem inden de produceres?

Apple producerer vel også deres produkter i udlandet. Som måske endda i Kina..