Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af mkongen
hey. er på udkig efter en bærbar.
men vil gerne have en bærbar med en god skærm. og derfor tænkte jeg der var nogen kloge hoveder herinde, der kunne fortælle lidt. bærbaren skal bruges til spille på. derfor lav respons tid. max 25ms, og med et gennemsnit på 16ms. er den ikke alt for langsom?
dells bærbare skærme er også på 25ms.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Generelt produceres der ikke så hurtige paneler til bærbare computere.

Også ting som kontrast, farveunderstøttelse mm. er ret lav på de bærbare skærme, så det er sjældent, at man får en virkelig imporende skærm i en notebook Pc.

Der findes 16 ms paneler fra AUO, men jeg er ikke sikker på, hvem der producerer notebooks med dem. Jeg kan forestille mig, at Dell benytter paneler fra Samsung, som ganske rigtigt er specificeres til 25 ms.

Uden at skulle afgøre det for dig, synes jeg dog godt, at du kan spille de fleste spil på skærme i bærbare computere. De er ikke verdens hurtigste, men personligt begrænser min spillelyst sig også til den stationære, og når jeg en sjælden gang tænder op for et spil på den bærbare, så er det oftest noget Warcraft 3, som ikke kræver det helt store.

Men er det i forhold til hurtige skydespil du spørger?
Senest rettet af Rasmus Larsen 01 aug 2007, 10:02, rettet i alt 1 gang.
Af mkongen
jeg spiller engang imellem. skydespil. altså css. tænker det måske er der skærmen kan halte lidt efter. for sad engang med en fladskærm, hvor der var mange skygger.
og håbede på nogen herinde vil anbefalde nogen bærbar med ok skærme.