Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg er på udkig efter et TV som primært skal bruges til at se Film/TV-Serier og Spille computerspil

Spil
Computeren kan trække opløsninger i 1920x1080 og kigger derfor efter skærme som har pixel mapping i Full HD

det er pt ikke alle spil som køre flydende i den opløsning, men med tiden kan jeg jo opgradere computeren, sådan at det hele køre flydende... indtil videre køre GTR/GTR2 jo findt i 1680x1050 så FullHD burde også kunne køres - og sådan som Skærme fungere i dag, behøver man jo ikke have Anti Alias på 4 O_O

Film / Serier
Kvaliteten på de film jeg skal se, bliver i DVD eller bedre... med tiden HD... så det vil nok være rart med et TV som kan vise DVD i en rimelig god kvalitet - synes pt. at DVD ser enormt godt ud på min 20"... O_O

det skal siges at jeg overvejer at købe en Playstation3 til film og spil !
------------

Jeg har kigget på følgende:

37 / 42LY95 som jeg kan købe billigt igennem arbejdet... dvs indenfor prisgrænsen - men synes at billedet flimrede lidt på 47" modellen i 1080p afspilning, men ellers rigtig rigtig flot billede !!!

37 / 42LB2R som er en ret cool version fra LG, med 100hz og natural motion samt pixel mapping, men kun i 1366x768 som er liiiige i underkanten :(( - Har bedre Natural Motion end Philips

37PFL9632D fra Philips som ikke er kommet ud endnu, har Ambiligt som er super nice, 100HZ og Natural Motion samt 1080p... jeg er skeptisk når det kommer til at forbinde til PC, da jeg ikke har hørt nogen success historier om tilslutning endnu :((

37PF9731D som er en ældre version fra philips efterhånden... stort set samme oplevelse som 9632 bare billigere 8) - mangler dog 1080p ! :(

nu er det så jeg godt kunne tænke mig at høre om nogle alternativer ?
Brugeravatar
Af Montago
xt0m skrev:Jeg er lige med på en kigger m8 ;)

Har du haft kigget på Samsung?
http://www.hifipriser.dk/Products/Listp ... ?ID=380547
HeyXT - takker for tippet !

Jeg går ud fra at denne skærm har glossy overflade ligsom den anmeldte på flatpanels : 46M87BD - http://flatpanels.dk/test.php?subaction ... tart_from=&

må ærligt tilstå at jeg ikke kan lide glossy skærme, da man derved kan se genskin af alle lyse objekter i rummet :((

Jeg var ude i Elgiganten igen for at kigge en gang mere på LY95'eren : http://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?t=4056

må tilstå at denne skærm er blevet en tand mere attraktiv, efter at have testet den med en PC
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det er fedt at der er nogen der rent faktisk gør noget ved det og selv render ud med deres eget udstyr og plager om at få lov at sætte det til. 8)
Brugeravatar
Af xt0m
yakken skrev:Det er fedt at der er nogen der rent faktisk gør noget ved det og selv render ud med deres eget udstyr og plager om at få lov at sætte det til. 8)
Min kompressor gør det lidt svært.. O_O
Brugeravatar
Af Montago
så skete det sku...

Jeg har købt et 42LY95... har haft det i 3 dage hvor det er blevet testet godt og grundigt :p

Har købt det i Elgiganten, hvor jeg kan returnere det, hvis jeg ikke kan lide det alligevel... indtil videre er det ret fedt :)

een ting jeg savner.. er nogle bedre menuer og flere indstillings muligheder... Man har stort set ingenting at dreje på og især kontrast/lys er svær at justere - farvemæthed er næsten umulig at styre

VGA 1080p køre godt... kunne godt tænke mig at prøve DVI/HDMI dog...

savner også en bedre manual og en liste over opløsninger som tv'et kan køre...

btw. 42" ER FREEKING STORT ! 8)