Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Ja jeg er MEGET skuffet over det her tv.
Nu ville jeg tænde det her for 10 min siden , det tændte og var på Discovery i ca 10 sek , så slukkede helt ned og startede op igen , selv , helt nede fra bunden af , dvs Android startede op ??????????????????????????
Hvad sker der dog ?
Ved Sony godt at den her tråd kører ???
Eller måske ADMIN skulle sende et link til dem , men det er de måske kolde overfor ?

Stein
Stein skrev:Ved Sony godt at den her tråd kører ???
Eller måske ADMIN skulle sende et link til dem , men det er de måske kolde overfor ?
Jeg skal nok samle sammen på kritikken og sende den til Sony. Om den danske afdeling kan gøre så meget er nok tvivlsomt.
esef skrev:Så var der endnu en opdatering i USA, denne gang med HDR og andet, så nu er vi to opdateringer bagefter i Europa. Er godt nok ved at blive noget utålmodig.
Viser desværre hvor deres prioriteter ligger. Det er med som så meget andet elektronik usa.
Jeg tænker, at Google har ret meget at skulle have sagt i det her. Deres hjemmemarked har altid været USA, hvor de bare er langt foran os herovre mht. features, dimser osv. Når tingene så skal oversættes, så er et land med 6 millioner indbyggere bare ikke noget der flytter tal på bundlinjen.
Jeg kan jo så også melde mig ind i debatten som ejer af 65x85c. Jeg har haft TV’et i en god uge nu, og overodnet så er jeg ret godt tilfreds (så godt tilfreds at jeg ikke vil benytte mine 14 dages retur ret ;O) ).

Ja Android TV er ikke helt på plads endnu, men til mit TV behov dvs streaming og lidt alm TV, så fungere det ok (har 5.0.2 SW). Jeg er specielt imponeret over billede kvaliteten for 1080P og opad som slår mine forventninger ret meget. Jeg har ikke set 23.xxx fps problemet, eller nogen andre unoder, hvilket jeg ikke kan sige om mit gamle TV (Samsung, 4 år gammelt serie 8, som nu er tæt på at stå helt af).

Jeg har ikke haft tid til at lege med billedindstilleringerne og bruger Biograf Prof default setup.

Jeg har haft lidt problemer med TV-tuneren som åbenbart kræver et noget stærkere signal end mit gamle TV, så har fået skruet op for signalet fra Stofa og skal have justeret det yderlig i dag.
Torben Rasmussen skrev:Jeg tænker, at Google har ret meget at skulle have sagt i det her. .... Når tingene så skal oversættes, så er et land med 6 millioner indbyggere bare ikke noget der flytter tal på bundlinjen.
Tror du virkelig? Jeg tror ikke det er her problemet ligger begravet i dette tilfælde hvis du hentyder til sprog. Alt er jo oversat i Android da versionen allerede er på markedet for mobiltelefoner, og lur mig om dansk ikke findes som valg selv på Android TV i USA. Desuden er det ikke bare Danmark, men hele Europa inkl. UK der sukker på disse opdateringer.

Hvis du derimod hentyder til anden kode der f.eks. skal oversættes til europæiske radiostandarder eller hvad ved jeg, lidt som der blev nævnt tidligere i tråden, så kan det være Googles ansvar til dels. Lidt svært at gennemskue hvor Android stopper og hvor Sony firmware begynder syntes jeg.

I øvrigt kan jeg lige fortælle at jeg har lykkedes uden problemer med at sideloaded min VPN udbyders (IPvanish) Android app på TV'et og det virker fortræffeligt med f.eks. Netflix. Eneste problem er at det ikke er en godkendt app så man skal en lang vej via settings for at finde den, hvilket sænker værdien især for det kvindelige segment i husstanden.

Viaplay appen virker derimod overhovedet ikke. Ud over at alt ligger på siden kan den ikke få forbindelse til internettet.

Vertical banding har jeg reduceret en hel del ved at sætte Advanced Contrast Enhancing til off uden at jeg syntes jeg kan se forskel på billedkvaliteten i øvrigt.
Da vi testede modellen oplevede vi kun at det rebootede én gang og en enkelt gang måtte strømmen tages fordi den sad fast i eks. "TV" uden at der var billede på. Da vi så på X90C var oplevelsen blevet markant bedre, og dér rebootede den godt nok også en enkelt gang, men den var langt mere responsiv. Min egen model har været sat på pause imens jeg tester OLED, så den har ikke kørt så forfærdelig længe, men den har været rebootet én gang og konen rapporterede, at den selv genstartede en enkelt gang også.
Jeg har snakket med Sony d.d.

Der kommer en software Opdatering her senere i dag, eller i morgen.

Den tilretter stabiliteten af tv'et. Der kommer flere små justeringer løbende.!

HDR og andre funktioner kommer slut Oktober.

USB recording er sat til slut december.
Købte 65"-udgaven mandag hos Sony Center Aalborg, på deres fødselsdags kø-udsalg for 14.999,-.

Super flot billede!!! Mit tv er fra seneste sending og produceret i august, og jeg er indtil videre super godt tilfreds og her ikke oplevet nogen af de problemer der er beskrevet i denne tråd.

Hvis opdateringerne så samtidig er lige om hjørnet, er det jo bare perfekt.
Danishvillian skrev:Der kommer en software Opdatering her senere i dag, eller i morgen.
Så nogenlunde samme information på Sony UKs side http://www.sony.co.uk/support/en/article/73499, her siger de dog den 29/9, hvilket jo var igår, men anyway, hvis jeg ikke tager fejl er det en væsentlig langsommere udrulning af funktionaliteter end hvad der tidligere har været lovet. Ret skuffende, men lad os nu bare opdatering af kerne Android, så må vi vente på det andet.

Bemærk i øvrigt "DVB-T2/HEVC broadcast support" i oktober. Det lyder da lovende hvis man er så heldig at det nogensinde bliver udbudt.
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 102