Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej
Har brugt mange timer på at søge rundt efter et tv, 55" med gode tests ift billedet og twin tuner.
4k er ikke et must og smart(e) tv er aldrig smarte nok...

Ville gerne nøjes med at skulle af med 6-7000 kr - men det eneste jeg har kunnet finde der i mødekom mine to simple krav er Samsung 7005 til ca 10.000 kr. Det ser rigtig lækkert ud, men jeg vil altså gerne købe et lidt billigere...

Har du et bud?
Mr_caps skrev:Ok. Men ville rigtig gerne handle nu... 4k er ikke et must. Kan man ikke få et fint full HD TV med twin tuner?
Jeg synes du skal bide i, og vente bare lidt.. Tv markedet står overfor en revolution lige om lidt med HDR.. Så priserne vil rasle med på alt det ikke er hdr.

Men jo, der er masser af topmodeller fra sidste år med twin tuner på markedet som sælges for en slik
Mr_caps skrev:
Montago skrev:julen kommer tidligt o_O

http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... d=EXT_IPAP
Montago, fedt med et link, men... Er ikke til de runde tv og så har den så vidt jeg kan se kun en tuner...

Jeg har ikke kunnet finde nogen full HD med twin tuner der får, eller har fået, fine anmeldelser...
ja, jeg beklager... troede det var modellen større.
Understøtter= Kan vise 100 % uden ekstra omkostninger/ tilslutning og hvad man ellers finder på..?

Men..

HDR giver jo pludseligt et markant forbedret billede:

http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1435041319

Hvordan kan man "opdatere" et eksisterende tv til bedre lysstyrke, bedre farver...? Det kan næppe være 2015 modeller med bare at smide et HDR bagpå og så sælge det som et "nyt tv" eller er det det vi er ude i?

FP skrev jo: "HDR i den virkelige verden- Kræver nyt TV"

Der er jo mange led som der også står"Kameraet skal kunne fange HDR, studiet skal kunne redigere HDR, distributionskanalen skal understøtte HDR og dit tv skal naturligvis supportere HDR (og ikke bare imitere det)"

Gad vide om TV2 Nyhederne. Sporløst på DR og Premier League på 6'ern (og Premiera Division når konflikten afblæses) bliver bedre med et HDR TV..?

Er det bare reklamegas endnu engang eller "The Real Deal" ? O-O
Bluzzer skrev:Sony og Samsung har netop lige udtalt at deres 2015 4k fjernsyn bliver opdateret så de understøtter HDR
har du en kilde ?

Mit 55JU7005 er kun UHD og opdateringen skulle tilføje HDMI 2.0a - men ellers er det ikke 100% sikkert med HDR O-O