Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej allesammen.

Jeg har netop oprettet mig som bruger da jeg søger lidt hjælp til et nyt TV.

Jeg er ude efter et 55" TV. Mine krav er at menuerne skal virke optimalt og ikke være langsomme, tv'et SKAL kunne afspille MKV filer og tilgå min NAS

Jeg har et Samsung 8005 hængende i soveværelset. Det er et dejligt tv som virker efter hensigten. Jeg har dog altid været lidt irriteret over når man bladre rundt i filmene på NAS'en, så er et 8005 utroligt langsomt.

Jeg har kigget lidt på LG's 860, som de har på tilbud i elgiganten til 10000 lige nu. Det er utroligt hurtigt i menuerne og virker rigtig lækkert! Er der nogle der kan anbefale det, eller et bedre alternativ?

4K er ikke et must, men det ville dog være lækkert da flere og flere ting kommer på Netflix i 4K.

I må meget gerne komme med input! :)
Jeg kan kun anbefale LG. Lækkert design og et SmartTV som fungerer godt. Der kommer en opdatering til alle 2014 tv så WebOS 1.0 bliver hurtigere. WebOS 2.0 skulle fungerer rigtig godt og hurtigt.
Ifølge alle de reviews jeg har kunnet læse får Android TV hug for at være utrolig langsomt på Sony's nye smart TV'er. Du bør kunne få bekræftet dette ved at finde en hvilken som helst test på nettet.

Ikke at det er Android TV's skyld, da dette jo kan køre ganske upåklageligt på ordentlig hardware (eks. Nvidia Shield), men tænker at processoren i Sony's TV'er ganske enkelt er for langsom.

For et bedre indblik i de forskellige nye smart-tv platforme kan du evt. læse følgende artikel fra Lyd & Billede: http://www.lydogbillede.dk/nyheter/tv/b ... hurtigere/

Hvis du påtænker at bruge TV'et som afspiller skal du være OBS på om TV'et understøtter de codecs du ønsker! Panasonics 2015 TV'er understøtter f.eks. ikke DTS lyd.
PeterD skrev:Kan det afspille MKV. og NAS..?
Jep, ingen problemer der. Mapper blot min NAS og så køre det. :)
De har bare "sparet" DTS licensen væk i årets modeller af en eller anden grund (sidste års modeller havde DTS). Skrev til deres support som bekræftede at 2015 modellerne ikke understøttede DTS og ikke ville komme til det - men de kendte ikke årsagen til hvorfor man havde udeladt det (hvilket dog giver sig selv = spare penge).
Det betyder ganske enkelt, at hvis han bruger TV'ets DLNA el. USB funktion til at ville afspille MKV film, kan dette ikke lade sig gøre hvis lydsporet er DTS.

Med det sagt var det ikke udslagsgivende for mig, for jeg kommer alligevel til at bruge en ekstern afspiller som mediecenter (Nvidia Shield TV) - men det var bare til info hvis han planlagde at bruge TV'et som afspiller.

EDIT: Og for at besvare dit spørgsmål, så nej - du kan ikke bare køre lyden over højtalerne, for filen vil slet ikke blive afspillet. Det vil så kræve en ekstern afspiller/mediecenter