Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hey,

Har lige investeret i en samsung 226bw - men jeg kan ikke få noget digitalt signal på den.

Jeg har prøvet at fejl-finde ved at tilslutte mit plasma fjernsyn og min CRT skærm analogt hvilket virker ganske fint.
Mit grafikkort er et 8800GTS

Driveren er rigtigt installeret - og windows har sat skærmen i digital udgave, som primær.

Håber der er nogen der kan udpege de åbenlyse fejl jeg har begået ;)

PS: Hvordan ved man hvilket panel man har fået, når der hverken er et A, eller S - bag på skærmen?
Der er derimod et '[R]'.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Samsung har fjernet panelinformationen fra de nye modeller, så du kan ikke se hvilken model du har fået. Men regn med at det er en C-model.

Sluk din computer og sæt skærmen til via DVI stikket. Brug inputvælgeren på fronten af skærmen til at vælge DVI-input når du starter computeren. Du kan som regel ikke sætte en skærm til via DVI hvis computeren er bootet på en skærm der sidder i via VGA.

Det kræver ingen driver at få det hele til at virke.
Af Skadefro
Hey Yakken,

Tak for det gode råd - det virker fint nu.

C-panelet, skal jeg forvente at det er bedre end de gamle A & S paneler, eller hvordan er det? :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nej, desværre ikke. Hvis du ikke kan se nogen problemer med panelet, så lad være med at lede efter dem.

Undlad også at læse de mange hidsige debatindlæg på nettet omkring skærmen, nu hvor du har købt den. Det kan ikke gavne nogen, især ikke hvis du er glad for den. Det er jo ikke alle eksemplarer der har samme skavanker.