Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af BigBadAde
Lurer på om noen har efaringer eller meninger om forskjellene på disse to modeller? Spesielt bildemessig.
X8505 har såklart 4K, men hvilke forskjeller er det prestasjonsmessig utover det?
Af SamsungFan
Begge har IPS panel og dermed dårlig sort niveau.

X8505 koster 9999 og W955 koster 5999 kroner.

Jeg tror W955 til 5999 er penegene værd , men jeg er ikke en ekspert :)
Af BigBadAde
Takk for dit svar!

Ja jeg er klar over det med sortnivået.
Derfor lurede jeg på om det var noen av modellene som hadde bedre sortnivå og kontrast enn den andre. Ved hjelp av annen bildeteknikk.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Ud fra hvad jeg har set, så er sortniveauet nogenlunde det samme og ikke specielt godt. Ingen af dem har local dimming, så der er ingen forbedring at hente. Så den største forskel er 4K, men på normale tv-signaler, Blu-ray osv. har det ikke betydning. X8505B har HEVC-dekodning, så den kan streame 4K fra Netflix.

Jeg bemærkede, at den nye 2015 55" 55X8505C (med VA-panel) var nede i 12.999 forleden. Det er naturligvis lige 3 tusind mere end den anden, men personligt ville jeg nok give det ekstra.
Af BrianH
Det der med sortniveau...
Jeg fortrød en bestilling af Sony W955 og endte med Panasonic AS640.

Det er supergodt. Men med hensyn til sortniveau, så skal man bare lægge sig ned på sofaen, før farver (og sortniveau) udvaskes så meget, at det går fra at være godt til elendigt.

Så VA-paneler med godt sortniveau er kun for ham der sidder i midten, alle andre vil synes det er et dårligt tv.
Jeg må også indrømme, at hvis forskellen på X8505B og X8505C kun er 3000 kr. så ville jeg spise lidt billigere i et stykke tid og så nappe C'eren. Ja, Android skal lige finpudses, men det har altså potentiale. Den X90'er jeg sidder og roder med nu kører egentlig OK, hvis man lige klapper hesten med de vilde tastetryk. Billedkvaliteten er ganske god og betragtningsvinklerne på C'eren er faktisk ganske acceptable.