Sæt ting til salg eller efterlys brugte produkter. Flatpanels er ikke ansvarlig for handler, men IP-adresser logges i tilfælde af svindel.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af MrGlennDK
Hej er lidt i tvivl om jeg skal beholde mit fantastiske vt60, eller købe et nyt 4K som har nogenlunde lav input lag og god billedekvalited, Eller er det mere fornuftigt og beholde det i små 2/3 år i nu, indtil 4k og oled er mere udbredt?

:)
Brugeravatar
Af Johnhother
MrGlennDK skrev:Hej er lidt i tvivl om jeg skal beholde mit fantastiske vt60, eller købe et nyt 4K som har nogenlunde lav input lag og god billedekvalited, Eller er det mere fornuftigt og beholde det i små 2/3 år i nu, indtil 4k og oled er mere udbredt?

:)
Du finder ikke rigtig nogen bedre billedekvalitet i dagens TV - flere muligheder, men ikke et bedre billede.

Så behold du roligt dit skønne VT60 nogle år endnu.
Brugeravatar
Af hans123
Gem det 3-4 år og hop på OLED til den tid.

Du har en af de bedste billeder lige nu. Det fejer alle LCD af bordet.

Så du får kun ringere billede ved at skifte.

Ang 4K så et der ikke meget lige nu. Og ikke det der bør være målet.
Brugeravatar
Af edinger
Jeg synes, at du skal skifte, hvis du gerne vil have en smallere ramme, flere smart-funktioner, lavere strømforbrug..... og et KLART DÅRLIGERE BILLEDE O_O
Af MrGlennDK
edinger skrev:Jeg synes, at du skal skifte, hvis du gerne vil have en smallere ramme, flere smart-funktioner, lavere strømforbrug..... og et KLART DÅRLIGERE BILLEDE O_O
HAHA, det eneste som jeg kan bruge på min Vt60 er lavere strømforbrug men det er nok ikke det værd hvis jeg vil beholde den gode billedekvalitet- :)
Brugeravatar
Af hans123
Forvent ikke meget.

Alle kikker mod 4k, smart tv og lavt strømforbrug.

Mange er bange for ir på plasma.

Behold det et par år endnu.

Men lækkert tv. Måske det bedste.

Tror ikke du får meget mere end 6000 i handel grundet priserne på 55" skærme i dag
hans123 skrev:Tror ikke du får meget mere end 6000 i handel grundet priserne på 55" skærme i dag
6000 kr. kan det kun indbringe hvis du kan finde en køber der bare VIL have plasma. Ville DU give 6000 kr for det?

Mht. strømforbrug mv. så er det et lidt tamt grundlag at skifte skærm på. Der kan være en 6-700 kr. at spare pr. år i el, hvis du virkelig ser meget TV. Hvis du vil op og have en model fra Panasonic, der er i same liga som din nuværende, så skal du punge ud med >10.000 kr. for en 55" så du skal tjene flere tusinde kroner hjem i strøm alene - det vil tage nogle år...

Hvis man tager de grønne briller på, så koster det dertil på CO2-kontoen at du skifter ud. Ja, du sælger dit TV til en anden, men han skrotter så måske sit TV, som ender som elektronikskrald. Dit primære argument bør IKKE være noget der rimer på miljø eller reduceret strømforbrug.
Af XPB
Ok, må ærligt indrømme, jeg havde håbet på at kunne få 7.000 for det - især når man ser på, hvad der er at hente af billedkvalitet for de samme penge på nutidens marked...
Det er derfor jeg skriver, at hvis du skal kunne indhente en god pris, så skal det sælges til nogen der leder efter lige netop et plasma-TV i anderkendelse af, at man ikke kan få samme kvalitet i et LCD-TV i dag.
Brugeravatar
Af hans123
XPB skrev:Ok, må ærligt indrømme, jeg havde håbet på at kunne få 7.000 for det - især når man ser på, hvad der er at hente af billedkvalitet for de samme penge på nutidens marked...
Du kan jo prøve at sætte til salg til 7000.-
men tror ikke mange bider på. hvis jeg selv skulle købe sådan en er det max de 6000 jeg vurderer.
Og det er kun fordi jeg er gammel plasmamand.
Af Japer
Bare lige for at folk skal falde lidt ned. Jeg har aldrig fattet det med de Panasonic. Jo dele af billedet er godt, men et er så smækfyldt med fejl og usammenhængende i biledet at det for mig er en skærm der ikke kommer i nærheden af nogen færsteplads ift. noget. De fleste der køber en led eller anden skæm bliver som regel også gladere for denne efter kort tid, bla fordi gamma lysstyrke skarphed og meget mere fast og roligt billede er noget der som regel er på plads på disse tv. Panasoics tv har så mange dynamiske ting der kører hvis man kan sige det sådan. Har altid været mig en gåde at anmeldere ikke kan se det. hdtvtest har efterhånden fundet ud af de ikke er så stærke som de selv havde været med til at blæse dem op til. Alle de fejl de laver som man ikke lige kan måle på et stillestående testbillede er de begynt at kunne se. Tager du pana sort niveau. Ja om aftenen hvis du slukker alt lys vinder de duellen, men pga deres opbygning af glas og reflektioner med nærmest det mindste lys i rummet ser sort ligeså sort ud på en led, og i almindlig dagslys oplyst rum ser sort sorterere ud på led. Shadow detail er irl også efter min mening bedre p de fleste led. Købeet plama med blæserstøj højt strømforbrug dårligt billede osv. nej tak. Jeg har 4 gange hoppet på vognen at købe deres modeller og hver gang har jeg måtte sælge eller levere tv´et tilbage de gange jeg kunne. Jeg hr købt dem hver gang med håb om at nu havde de fået styr på de sidste ting. men nej mnge ting er faktisk blevet værre. Deres bedste modeller var faktiks pa 50 og dengang. Sort niveau nej men var ok. men resten var bedre. Så hvad er det værd. for mig nul kroner. Jeg får det ganske enkelt dårligt når jeg kigger på dem pga deres urolige billede og deres mærkelige blanke glansbilled atigelook de også har fået tilført deres tv på det sidste, g så den lave lysstyke som er høj nogen steder og lav andre orange farver. Ild og en mørk scene og ansiger = orage ansigter en mas og det sker i mange andre scener end dette. kunne blive ved med fejl.
min anbefaling er køb et sony. De har god bevægelse og du kan få et et naturigt billede og sort nveau lysstyrke og skaphed billedbehandling er god gamma. farver osv.