Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af gudi
Jeg er ikke til Curved, så mit spørgmål er om et Samsung 55" 4K LED TV UE55JU7005 (kr. 13.000) er et bedre valg end et LG 55" 3D Smart LED-TV 55UF950V (kr. 15.000)?

Kan ikke helt greje om manglende HDR (som MÅSKE kommer) og quantum dot er et signal om, at man bør vente 6-12 mnd. Men de mangler vel begge disse features?

/ Gudi
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ja, begge vil mangle HDR. Hos Samsung skal du op i et helt andet prisleje for at få HDR og det giver først mening med local dimming, så til dit budget, så er der nok lange udsigter.
Af gudi
Jeg tog chancen og kørte til Elgiganten i Vejle i dag, der har flere gode køtilbud. Her i blandt 55" JU7005 til kr. 10.000. Og sørme om jeg ikke fik et med hjem. De havde så kun klargjorte modeller tilbage, så jeg er spændt på kalibreringen. Havde eller tænkt mig og følge flatpanels vejledning (denne her ik? http://www.flatpanelshd.com/review.php? ... 32627018#3). Slap kr. 400 for et beslag samt klargøringen - selvom jeg havde foretrukket fjernsynet alene.
PS. der var flere på lager.
Senest rettet af gudi 26 jun 2015, 13:06, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du burde kunne genbruge indstillingerne fra vores test af JU7505. Det skulle være samme panel.
Af gudi
Måske et naivt spørgsmål, men burde jeg ikke kunne stole på Elgigantens kalibrering? Med det forbehold at lysforholdet i min stue kan være anderledes?
Og ja, mit mediecenters gfx kort kræver formenligt også en spyder kalibrering oven i?
Beklager hvis mine spørgsmål bevæger sig væk fra emnet, kan eventuelt oprette en ny tråd om nødvendigt.