Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af ThomasH
jASP skrev:ThomasH
har du fået din byttet?, har netop lige fået min byttet og den er sku gal med den stadig.
Ja, har fået min byttet. Den nye fejler intet, heldigvis. Men kunne da tyde på, at den nye backlight-type de har sat i måske ikke fungerer optimalt...

Husk at du sandsynligvis kan fejlmelde via infocare.dk, så skal du ikke selv betale porto mv.
Af jASP
well min støjer virkelig stadig.. gider du ikke lige prøve at hører rigtig godt efter og skrue op og ned.. for synes det ville være lidt pinlige at sende tilbage og sige denne skærm fejler det sammen, tror desværrer det er alle i den model..så tror jeg bytter til en anden.
Af psychodad
Jeg har også oplevet, at en ny 931C monitor hyler/summer vildt (udover "alm. strømlyde"), når der skrues på brightness, som beskrevet i dette indlæg.

Vi løste midlertidigt problemet ved at slå på skærmen :p.
Men det kan ikke anbefales, da lyden vender tilbage efter noget tid uanset hvad, sålænge brightness ikke ændres.

Vi har ikke løst problemet endnu, bortset fra selvfølgelig at indstille på brightness. Så der er nok ikke andet at gøre end at sende den ind.
Af ThomasH
jASP skrev:well min støjer virkelig stadig.. gider du ikke lige prøve at hører rigtig godt efter og skrue op og ned.. for synes det ville være lidt pinlige at sende tilbage og sige denne skærm fejler det sammen, tror desværrer det er alle i den model..så tror jeg bytter til en anden.
Min siger ingenting. Så det er ikke generelt for alle 931C'ere. Jeg har skruet op og ned, skiftet mellem profiler. Og der er ingen summe-lyde eller lignende.

Så mon ikke din nr. 2 desværre også er defekt :(
Af jASP
Jeg er godt nok i tvivl om hvad jeg skal gøre med min ... måske er der ikke andet at gøre end at snakke med infocare og få en der virker, for nu har man jo brugt tid på at finde den skærm man vil have.
Af ThomasH
jASP skrev:Jeg er godt nok i tvivl om hvad jeg skal gøre med min ... måske er der ikke andet at gøre end at snakke med infocare og få en der virker, for nu har man jo brugt tid på at finde den skærm man vil have.
Du skal da helt sikkert bytte den, hvis du ikke er tilfreds med den! Det er jo ret ærgeligt at have brugt 2.000 kr. på en skærm, som du ikke er glad for... Nu er der jo nok gået mere end 14 dage siden du købte den, så du kan jo ikke fortryde købet via forhandleren. Så byt den ved infocare.dk. Snak evt. med dem først, for det kan jo være, at de tit oplever lige præcis den fejl.
- Selvom det er rigtig ærgeligt og besværligt.
Jeg er glad for min nu. Dog lider den en del af, at backlight trænger igennem den aller øverste top af skærmen, når den viser sort billede.
Jeg købte for nyligt en tilsvarende skærm og oplevede på linie med andre at skærmen begynder at summe, når Brightness sænkes. Naiv som jeg var fejlmeldte jeg det til Inforcare, som nu har kigget på skærmen og melder tilbage at: This is not a fault, buy because off the construktion... tested OK

Og nu er de 14 dages returret gået.

Så er der vel kun at leve men en brightness på over 95, for så summer den ikke.
Af UlrikC
Hmm sikke en ringe skærm.
Nu sidder jeg med min Skærm nr 3 af samme type.
Problemet er sq det samme.
En irriterende summelyd når der skrues ned for brightness. Den skal bare under 90.

Mon det er tilfældigt at alle de modeller jeg har haft er indstillet med en brightness på 100% som standard?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det er en lidt uheldig situation og som konsekvens heraf fjernes skærmen fra vores liste over anbefalede skærme.

Har I forsøgt at kontakte Samsung omkring dette?
Af UlrikC
yakken skrev:Det er en lidt uheldig situation og som konsekvens heraf fjernes skærmen fra vores liste over anbefalede skærme.

Har I forsøgt at kontakte Samsung omkring dette?
Det er hermed gjort.
Af dtomsen
Har lige været igennem tre spritnye 961BF med samme problem, alle produceret i maj 2007.

Rigtigt trælst.