22. feb 2015, 21:30
sd2100 skrev:Helt korrekt. Produktansvarslivgivningen er sådan skruet sammen, at hvis en forhandler sælger en varer som er produceret uden for EU, så betragtes forhandleren som producent. Så med andre ord så er forhandleren den juridiske producent, selvom der står Samsung på.roland skrev:Du har som forbruger intet mellemværender med Samsung. Du har købt hos Hifiklubben og derfor er det deres ansvar.JanTheMan skrev:Jeg skriver herinde når der sker noget i sagens forløb, men der kommer som omtalt, nok til at gå 1 til 2 måneder før jeg ved udfaldet af dens sagkyndiges undersøgelse og om kædens forhold til denne.Ja... Jeg kørte også sagen imod forhandleren, for samsung har indrettet deres politik således at ansvaret, i forhold til "ude fra kommende påvirkning" ikke er dækket af deres garanti. Så det var op til Hifi klubben i Roskilde om de ville dække den. Men de henviste bare til samsungs garanti. Jeg forsøgte også at råbe op, og mente at jeg, som forbruger, kom i klemme i forhold til hvem der ville påtage sig et ansvar. Og hvem der skulle erstatte mig produkt, var mig underordnet - dette mellemværn måtte de løse. Jeg håber at jeg kan vise vores mail korrespondance, for den siger alt. Skal lige sikre mig, at jeg ikke bryder ophavsretten. Så venter svar fra juristen.
Jeg ved godt det er en langsommelig ting ved at køre en sag som denne, i første omgang har jeg regnet med op til 1 år før en evt. afgørelse.
Det er forhandleren jeg kører en sag imod, så det er dem der i første omgang skal betale til mig, når jeg vinder sagen.så må forhandleren og Samsung selv finde ud af deres mellemværende.
Min tiltro til Samsungs produkter er væk, så de kan ikke redde mig som kunde mere.
Jeg køber ej heller Samsung.