Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af hans123
jng skrev:
flatnesdam skrev:
hans123 skrev:Ja kanal nummer bruges stadig .

Og i er velkommen til at teste tv'et her på Køge egnen ;-)
Kanalnummeret er ikke relevant for en digital kanal. Det er derimod væsentligt hvilken frekvens kanalen sendes på. På nogle TV vises dette samtidig med signalstyrke og signalkvalitet. Hvis nogle frekvenser ikke kan vises er der en fejl i installationen, enten for kraftigt eller for svagt signal eller dårlig signalkvalitet pga. indstråling i installationen. Brug evt. et andet TV til at checke signalstyrke og kvalitet.
Det mente jeg også, men de bruger åbenbart kanalnummer på Køge-egnen.

Selv yousee bruger digitale kanler :D

men er enig i de ligger i pakker. men bliver stadig tildelt et kanal nummer. og ikke af mig.

RTL på kanal 94 digital hos yousee sendes i en pakke på 455 MHz tror jeg nok og den sendes sammen med et par kanaler som er kodet.
Det er nu ca. 27 timer siden, normalt aktive PeterD har kommenteret. Selvom om det på en måde er rart, begynder jeg at blive nervøs. Jeg håber ikke, han har gjort skade på sig selv i fortvivlelse over, at hans families tv-apparat, der blev anskaffet uden rådgivning, ikke kan modtage kanalnummer (!) 94 i Værløse.
Så er jeg tilbage.

Tak for bekymringen :)

Der er ikke noget at gøre.

JVC tvet beholdes indtil der købes en ny skærm i et ordentligt mærke..

Dumme ca. 2700 kr. direkte ud af vinduet, hvis man vil se Kevin i Australiens F1 løb i køkkenet...
Der er brugt et tvkabel tilsendt fra YouSee i december.

Da der kun er tvstik i stuen, går der godt nok en ledning fra stue til køkken (limet fast hele vejen rundt i loftspanelerne. Boret gennem vægge. Kan ikke sådan lige skiftes ud). Sammenlagt vel 4-5 meter. Ledningen er vel fra ca. 2002.

Det skal tilføjes at alle kanaler, altså på nær RTL HD, går fint igennem i køkkenet, når man endelig finder ud af JVC'ens gnidrede og ulogiske menusystem.

Panasonic plasmaskærmen i stuen har ledning til et separat tvstik, her har der for 1 år siden, været periodiske problemer med RTL HD (pixellering) men kun når YouSee har rodet med kablerne.

I øjeblikket er billedet fint.

Som sagt har prøvet med et 22" Panasonic tv med DVB-C det kunne nemt og hurtigt finde RTL HD i køkkenet, men desværre laves de ikke i 22" og i farven hvid mere (...BUT WHY?..WHY?..WHY?) og alle Panaforhandlere i Storkøbenhavn har op til flere måneders ventetid på et 24" til 2900 kr. som det så må blive på et tidspunkt..

Forresten et ordentligt 55" koster ca. 6000 kr
Et ordentligt 24" koster altså næsten 3000 kr... :s

Tak for din ide og kommentar.

Moralen må være:

1. Det er dyrt at købe No Name og (for) billigt!!

2. Pas på Elgiganten og deres produkter
PeterD skrev: Forresten et ordentligt 55" koster ca. 6000 kr
Et ordentligt 24" koster altså næsten 3000 kr... :s

PeterD vær med på en frisk riv tallerken hylden ned i køkkenet så er der plads til et ordentligt 55. 8)
Af Anders S
Er det YouSee signal alle steder?

Grunden til at jeg spørger er, at vi fik en seddel med omkring netværks id hvis vi skulle se TV på det JVC vi købe til datters værelse. Kunne være samme problem der er på det andet JVC TV ?
@Bent odense

Ha Ha.

Helt sikkert!!

Fed ide. Det må jeg foreslå dem, hvis alt andet ikke virker.

@Anders S

Tak fordi du byder ind.

Ja, dem der har købt skærmen har KabelTV fra YouSee. Fik en seddel med fra Elgiganten at bruge netværkskode (00)100 (Der er ikke abonnement på "Bland Selv" eller "Ekstrakanaler" fra YouSee)
Mener at have læst sat frekvensen skal stå til 143000 Hertz, så det må de prøve.

Har læst denne:

http://yousee.dk/hjaelp_og_support/tv-p ... ignal.aspx

Mener ikke de har antenneforstærker på..men vil lige høre dem.

Desuden er det måske værd at checks om man på JVC kan gå ind i servicemenuen ( når tvet er slukket)..

Nogen der kan huske den kode?

Måske kan man her, som på mange Samsung skærme, ændre det til en nordisk model via servicemenuen..

Fra "PANEURO" til "PANNORDIC"??
Af Anders S
Min seddel siger:

Frekvens 143.000
Netværks id 00100 eller 100
Symbolet 6875

Jeg aner intet om hvad og hvorfor, men håber bare det hjælper dig og dem.