Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Når jeg starter eller genstarter min HP w2207, er der sort skærm indtil logon-billedet i Windows fremkommer.

Jeg synes jeg har været alle menuer igennem, og prøvet alt. Men jeg kan stadig ikke forhindre monitoren i at "going to sleep". Det ville nemlig være rart, hvis jeg kunne se, hvad jeg laver af ændringer i BIOS!

Skal jeg prøve at sætte det gamle VGA-stik i i stedet for DVI-stikket? Jeg sidder ikke ved min egen comp, da internettet er nede.
Brugeravatar
Af Erroneus
Hm jeg har også en w2207 og er forbundet med DVI til mit grafikkort, der kommer fint nok signal på helt ude fra POST.

Hvilket grafikkort har du?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det er set før at især ældre grafikkort ikke kan genkende DVI adapteren som en sekundær adapter under boot, men kun vil virke med VGA adapteren.
Af sorenrode
Ah, det er nok dér, hunden ligger begravet. Jeg har et ATI Radeon 8500LE, som ganske vist har en DVI-indgang - men det er jo ikke det allernyeste grafikkort...
Af sorenrode
Det løste problemet.

Næste punkt på dagsordenen: Nyt bundkort, grafikkort, ram, cpu og køler!

Men det hører vist til i et andet forum.
Af timonner
jeg har samme problem.. mit grafikkort er dog et Asus 8800 gts så jeg synes ikk det kan være fordi kortet er gammelt.. nogen forslag til at løse det?