Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af wrale
Hej.

Jeg har for en måned siden fået et 40h7005 som jeg som udgangspunkt er rigtig glad for. Billedet er super, og har kalibreret det efter AV-forums anbefalinger. Den står altså på 'film' og især sort er jeg rigtig tilfreds med. Især i forhold til den meget overdrevne standard indstilling tvet kom med.

Desværre synes jeg at hurtig bevægelse og panorering ikke kører som jeg forventer. Har prøvet at lege lidt med motion controls selvom det overalt anbefales at man ikke bruger det. Kan det passe at tvet bare ikke håndterer bevægelse godt? Jeg vil næsten sige mit gamle sony gjorde det bedre...

Jeg ved ikke om det er nogle indstillinger jeg skal ind og rode med for at gøre det bedre
Af Ibskib
Er problemet lige stort ved alle kilder, TV kanaler, bluray etc.? Hvad er problemet med bevægelse virker det sløret eller hakkende?
Jeg har selv F7005'eren og ikke oplevet problemer med bevægelse, man må da håbe den efterfølgende model ikke er en forringelse.

Du kunne prøve at navngive din HDMI kilde til "DVI PC" det deaktiverer elementer af billedbehandling som man ellers ikke kan slå fra, det primære formål er at sænke inputlag, men så kan du da teste om der er noget billedbehandling som dine øjne ikke bryder sig om.
Af wrale
Jeg har ikke oplevet det med HDMI input fra min pc når jeg spiller spil. Her er den også sat til game mode, og der er jeg yderst tilfreds med ydelsen!

Det er nok mest ved normalt tv, at panorering ikke føles flydende nok, og at det bliver en smule sløret/hakkende.

Når jeg ser film og serier via netflix, så ser billedet kanon ud. Men det er som om, at tv'et har svært ved at følge med når der er hurtige sekvenser. Det kan sagtens være mig den er gal med, men det kunne være lækkert at få det løst :)
Af Ibskib
Jeg googlede det, og åbenbart så er det noget hdtvtest også bemærkede i deres anmeldelse, men noget der blev fikset med spiltilstand slået til, grunden til at jeg selv navngiver kilden i stedet (som giver det samme resultatet) er at jeg så har to profiler at kunne skifte imellem
(til dag/aften kiggeri, eller en til spil og en til film etc.)
har H7005'eren mulighed for at skifte mellem flere profiler i spiltilstand?
Af wrale
Jeg kan godt navngive de enkelte kilder og med gsmemode slået til er der intet problem. Det er på tv kilden jeg synes problemet ligger. Alle test siger jo at man skal undgå at slå motion plus til. Men måske er det løsningen?
Af Ibskib
Så specifikt med TV kilden så hjælper spiltilstand ikke?
Af Ibskib
Jeg tror måske det er et spørgsmål om komprimering der giver mindre klarhed, TV signalet vil aldrig være helt så god kvalitet som en bluray eller fra PC'en, selvom du ser en HD kanal.

Hvis du synes motionplus virker så brug det, jeg bryder mig selv ikke om hvordan det ser ud, men det er et spørgsmål om hvad problem du selv bedst kan leve med.

Du kunne også prøve at se om mpeg støjfilteret i billedindstillinger vil gøre en forskel, bare en tanke.