20 jan 2015, 20:58
Jeg finder iøvrigt denne praksis fra producenternes side, som værende totalt usmagelig.
Ifølge service menuen, så skulle der sidde et AUO T500HVF04-0 panel i TV'et. Hvilket ifølge min egen research, skulle være den samme model som sidder i de eksemplarer, der har et godt sortniveau. Så jeg forstår simpelthen ikke hvorfor, at sortniveauet er så elendigt på mit eksemplar.
Det er bestemt ikke nogen fornøjelse, at se film på dette TV i dæmpet belysning, billedet fremstår meget udvasket. Det er nødvendigt at tænde al belysning i stuen, før det er til holde ud at se på. Tro mig, sortniveauet er ikke bedre end på min LG IPS tablet, hvilket ikke burde være tilfældet.
Jeg synes det er uacceptabelt og højest kritisabelt, at der forekommer så store
afvigelser imellem eksemplarer af den samme model.
Ville du selv acceptere sortniveauet, som dette Sony TV kan præstere?
CAM00012.jpg (900.73 KiB) Vist 2774 gange
Torben Rasmussen skrev:Det er ret almindeligt, at have en backup-leverandør af panelerne. Sony bruger traditionelt set VA paneler, som kan komme fra eks. Samsung eller AUO. De to producenter laver ikke ens paneler, så det kan sagtens tænkes at du har fået en model, der adskiller sig fra de versioner der er testet rundt omkring.Det må jo betragtes som, at man med stor sandsynlighed risikerer at købe katten i sækken, medmindre man er usædvanlig heldig og får en model, der rent ydelses og egenskabsmæssigt, stemmer overens med de testede.
Jeg finder iøvrigt denne praksis fra producenternes side, som værende totalt usmagelig.
Ifølge service menuen, så skulle der sidde et AUO T500HVF04-0 panel i TV'et. Hvilket ifølge min egen research, skulle være den samme model som sidder i de eksemplarer, der har et godt sortniveau. Så jeg forstår simpelthen ikke hvorfor, at sortniveauet er så elendigt på mit eksemplar.
Det er bestemt ikke nogen fornøjelse, at se film på dette TV i dæmpet belysning, billedet fremstår meget udvasket. Det er nødvendigt at tænde al belysning i stuen, før det er til holde ud at se på. Tro mig, sortniveauet er ikke bedre end på min LG IPS tablet, hvilket ikke burde være tilfældet.
Jeg synes det er uacceptabelt og højest kritisabelt, at der forekommer så store
afvigelser imellem eksemplarer af den samme model.
Ville du selv acceptere sortniveauet, som dette Sony TV kan præstere?