Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej

Jeg er ved at kigge på et ny fjernsyn og jeg er blevet meget i tvivl om hvilket der er bedst end de to nævnte Samsung UE65HU7505 og Sony kd65x8505b
I næste uge kommer Sony'et på tilbud i Elgiganten til 14999 og Komplette har Samsung'et til 14990.

Hvis I skulle vælge, hvilket ville I så vælge?
Og har I evt. nogle erfaringer med disse to TV?
Egentlig er jeg i præcis samme situation. Min kone og jeg var i Expert, for at se Sony's 55'.
Så sagde hun Gudhjælpemig "Kan den ikke fåes større?" ... WHAT!

Jeg skal have en 65", og jeg er blevet rigtig glad for Sony's design. Og med tanke på at Samsung ikke har det så godt med at hænge på væggen (brummelyde fra blæserne), tror jeg dælme jeg hopper på Expert udsalgsavis gældende for denne uge (uge 3).

Jeg satser på at når skærmen bliver kalibreret korrekt, står billedet perfekt. Men....
Hvad skal jeg bruge for at gøre det, eller skal jeg have professionel hjælp?

PS: Jeg er Bornholmer, og og vil gerne handle skærmen her, så jeg altid kan gå i butikken og bytte varen, hvis den fejler. Vi har kun Expert!
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg havde uden tvivl taget Sony'en. Dens største ulempe er IPS panelets sortniveau, men billedkvaliteten er i top. Medgivet, så er deres smart-TV ikke på højde med Samsungs og menusystemet er ikke helt gennemført, men det opvejes helt klart af den rå performance.
Stod selv med samme valg i 55" og gik så den anden vej med hu7505. Har ikke et sekundt fortrudt..Valget blev taget da jeg generelt er mere til VA paneler, og foretrækker den bedre kontrast og sort niveau i forhold til at have bredere betragtningsvinkler.

Angående blæserstøj har mit 55hu7505 ingen overhovedet, ved ikke om det kan være anderledes med 65". Læg hertil bedre smart tv, som næste år kan opgraders til Tizen, bedre 3d (mener ikke x8505 viser hull hd 3d, men kan godt være jeg tager fejl?), så var valget rimeligt nemt for mig.

Men kan til hver en tid også anbefale x8505, god billedekvalitet og fint sort niveau for et IPS panel selvom det som sagt ikke er på højde med hu7505. X8505 har også i løbet af året kostet en del mindre end hu7505 selvom det ikke er tilfældet i øjeblikket i 65" versionen. Hu7505 i 55" koster 12.000 mod 10.000 for x8505éren.
Hejsa - Som nævnt i anden tråd
havde jeg begge modeller hjemme på samme tid.

Jeg valgte Samsung UE65HU7505: O_O

Hverken min kone eller jeg kunne høre blæserstøj.

Tyndere og 5 kg lettere.

Langt mindre genskin.

Bedre sort og kontrast - billede virker lidt skarpere.

Bedre internet og 3D.

Minus var en lille smule Dirty screen effect ved panoreringer (fodbold)..
Ellers lagde man ikke mærke til det.

VH Søren
sth skrev:Hejsa - Som nævnt i anden tråd
havde jeg begge modeller hjemme på samme tid.

Jeg valgte Samsung UE65HU7505: O_O

Hverken min kone eller jeg kunne høre blæserstøj.

Tyndere og 5 kg lettere.

Langt mindre genskin.

Bedre sort og kontrast - billede virker lidt skarpere.

Bedre internet og 3D.

Minus var en lille smule Dirty screen effect ved panoreringer (fodbold)..
Ellers lagde man ikke mærke til det.

VH Søren

- altid spændende, når folk rent faktisk har haft de modeller hjemme på samme tid, som en tråd omhandler :)

Var der slet ingen områder, hvor Sony'en virker bedre end Samsung'en ?

Omkring dirty screen/panoreringer, hvor slemt er det reelt ?... Er det noget man umiddelbart bemærker med det blotte øje ?...eller skal man "lede efter det" ?
Jeg har også set begge skærme side by side, flotte farver på begge, det hvide virkede mere Hvidt på Sony'en ( måske et spørgsmål om at justere Samsung'en), sortniveauet og kontrast var klart bedre på Samsung. Smart tv, hmm, ved ikke hvor meget man bruger det, jeg bruger det pt ikke så meget, må dog sige at smart tv har udviklet sig rigtig meget siden jeg købte min første Samsung for ca 4 år siden, meget hurtigere!
Hvis man er til fodbold skal man nok vælge sony.
Har 55 tommers versionen og må nok sige at billede og bevægelser fremstår virkeligt godt. Til sammenligning med min vens (lidt ældre) samsung serie 8 i 46 tommer, kan man på sonyen næsten se boldens detaljer når den ruller afsted -i fugleperspektiv.
+1.

PS. Husk nu på at dem som har købt et Sony mener ganske givet at billedet der er bedre.

Og dem der har købt koreansk mener HELT BESTEMT at billedet der er bedre...

Læs forskellige test om skærmene...

Google: Samsung 7505 vs Sony X8505, og...

check hdtvtest.co.uk, avsforum.com og selvfølgelig herinde.

Sidst men ikke mindst betyder design, hvor enkel/flot/menuen er, og prisen betyder vel også noget: www.pricerunner.dk

Husk dog at sammenligne samme størrelse så det bliver retvisende..
Jeg var i Elgiganten i dag for at købe sådan et KD65X8505B, men....
Åbenbart har man kun haft et enkelt på lager, og det var så allerede væk i morges i Randers, og der var ikke mulighed for at få flere hjem.

Så er det godt nok nemt at have et godt tilbud på et TV....
Af Wolfgang
Må kraftigt fraråde Samsung modellen. Nogle er heldige, mens andre er meget uheldige. Jeg er blandt de sidstnævnte.

Kan anbefale dig at læse tråden http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... =2&t=32074 hvor jeg og en anden bruger herinde, fortæller lidt om vores oplevelser med dette TV.