Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej

Vil gerne købe ny skærm omkring de 50-55" og budgettet er 5-7.000

Har kigget på LG 55LB671V med WebOS til 5.999

http://www.fona.dk/elektronik/elektroni ... 0600911600

Sony KDL 55W805B til 6.999

og som en joker har Bilka LG 55" Ultra HD 55UB820V til 6.999,- men har hørt at WebOS er langt bedre en NetCast?

https://www.bilka.dk/elektronik/tv/alle ... d%2fTV&pp=

Vores behov er almindelig TV kiggeri men gentlig mest streamet indhold fra Netflix, HBO, Youbio, Min Bio osv.

er der nogen argumenter til at vælge det ene frem for det andet af de nævnte?

På forhånd tak
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Først og fremmest skal du være opmærksom på, at HBO og Min Bio altså ikke er tilgængelige som apps på hverken LG eller Sony. Youbio findes heller ikke på Sony.

Vi har en oversigt her (opdateres snart med Blockbuster): http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1311841679

Hvis Smart TV-delen er meget vigtig for jer, så er Sony, Sharp og Philips på vej med tv med Android TV, der formentlig bliver den platform der får mest støtte fremover. De tv kommer i foråret. Samsung opdateret til Tizen på nye skærme, der kommer i foråret, hvilket også betyder, at den platform de bruger nu, reelt er døende.

Et alternativ kan være blot at købe den skærm i ønsker og så tilføje en boks såsom Apple TV eller en boks med Android TV (de er ikke kommet endnu). De har dog heller ikke alle de tjenester, som I efterspørger.
hej Rasmus - tak for svar.

Nej, kan godt se at ingen af Smart-TV platformene - helt kan dække hvad vi streamer pt. :/

Men er der nogen af de 3 skærme der skiller sig ud billede-kvalitets-mæssigt? eller er de alle ok mellem-klasse skærme?

Jeg er nok mest til LG ... men meget i tvivl om man skal gå efter fuld HD med WebOS eller 4k med NetCast? :s

mvh
Rune
Hej Rune.

Hvis du regner med at skulle kunne hente en masse apps, skal du ikke tage LGét med Webos. Der er endnu kun et meget skrabet indhold af apps dertil. De fleste større apps (spotify, netflix, Viaplay) er tilgængeligt, men der mangler stadig en del ( f.eks. HBO Nordic).

Brugerkontrollen med Webos og en smagssag. Jeg synes egentlig der fungerer ganske godt, men min kæreste kan ikke døje det. Så jeg vil anbefale at tage ud til butikken og prøve det, inden du køber.

Desuden Kommer LG snart med Webos 2, og det er endnu uklart om det bliver muligt at opgradere med 2014 modellerne. Det kan være det vil være en idé at vente lidt.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Af de tre ville jeg selv foretrække Sony'en. Den bruger et såkaldt VA-panel og skal man sige noget helt overordnet, så har VA højere kontrast og dybde gengivelse af sort, hvorimod LG's skærme har IPS-paneler, der har svagere kontrast men brede betragtningsvinkler.

Personligt ville jeg nok ikke satse på NetCast-modellen. NetCast er dødt, så der kommer ingen nye apps til det. Og hvis du vælger at satse på en Ultra HD-model så skal du næsten også have det med en platform, hvor der kommer nye apps til streaming i 4K - eller kan det jo være ligemeget. Tv-kanalerne begynder nok ikke at sende i 4K før du alligevel skal have nyt tv igen ;)
Hvad er der galt med Philips...?

Og Sony W605...?

For ikke at sige Panasonic as640..?

Jeg kan selvfølgelig bare være ligeglad, men vil bare åbne øjenene for de forskellige muligheder der er på markedet i dag...

Har du checket hdtvtest.co.uk, og pricerunner for hver skærm?
Kasper-O skrev:Desuden Kommer LG snart med Webos 2, og det er endnu uklart om det bliver muligt at opgradere med 2014 modellerne. Det kan være det vil være en idé at vente lidt.
Jeg talte faktisk med LG omkring det på CES.

Der kan ikke opdateres, men nyt i webOS 2.0 er primært hurtigere hardware. På interface er primære ændring en ny kanal-funktion, men ellers er software identisk. Alle apps virker på begge, med mindre det er et spil som kræver hurtigere hardware. LG i Norden kommer nok heller ikke til at bruge "2.0". Det er noget Korea-kontoret brugte under CES.
tak for input alle sammen ! Var nede for at købe en w805 men den var så i restordre og kommer måske først midt i februar..

der er ellers også et par gode tilbud på Samsung 7005 - men vel lidt et sats at købe med de nuværende Netflix problemer?

Lg'en med NetCast er i hvert fald droppet .

så nu tager jeg lige et kig mere - og tak for link til UK site !