Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej alle

Jeg pønser på at købe denne skærm, men vil gerne sikre mig, at jeg enten får et A- eller et S-panel.

Er der nogen af jer, der har købt en skærm for meget nyligt og som har undersøgt, hvilket panel I har fået puttet i skærmen?

Mvh. Martin
snobby skrev:Hej alle

Jeg pønser på at købe denne skærm, men vil gerne sikre mig, at jeg enten får et A- eller et S-panel.

Er der nogen af jer, der har købt en skærm for meget nyligt og som har undersøgt, hvilket panel I har fået puttet i skærmen?

Mvh. Martin
Efter en lille rundspørge hos forskellige forhandlere, endte det med, at jeg købte skærmen hos PRC Data, da de informerede mig om, at de lå inde med S-panelet.

De sendte imidlertid et C-panel til mig i dag, så den ryger tilbage. Kunne de i det mindste ikke bare have været ærlige, hvis de ikke vidste det - øv.

Multimedia World har informeret mig om, at de har skærme med A-panel, så nu må jeg prøve der i stedet.

Martin
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Prøvede du overhovedet den med C-panel?
snobby skrev:
snobby skrev:Hej alle

Mvh. Martin
Efter en lille rundspørge hos forskellige forhandlere, endte det med, at jeg købte skærmen hos PRC Data, da de informerede mig om, at de lå inde med S-panelet.

De sendte imidlertid et C-panel til mig i dag, så den ryger tilbage. Kunne de i det mindste ikke bare have været ærlige, hvis de ikke vidste det - øv.

Multimedia World har informeret mig om, at de har skærme med A-panel, så nu må jeg prøve der i stedet.

Martin

Skriv lige her hvilket panel du får ved multimediaworld :>
Af snobby
yakken skrev:Prøvede du overhovedet den med C-panel?
Ja, jeg prøvede den kort og synes egentlig billedet stod af helvedes til ift. en CRT skærm, men det antager jeg har noget at gøre med, at driverne til skærmen ikke var installeret.

Ift. tonen i dit spørgsmål så har jeg ikke tid/overskud til at teste skærmen på kryds og tværs, jeg sætter min lid til behardware og de mange gode anmeldelser af S-panelet. Og hvis en sælger lover mig et S-panel, skal jeg da have et S-panel (A ville også have været ok, men så ville jeg stadig tænke mit om sælgeren), ellers ryger det retur. Det skal dog siges til PRC-datas forsvar, at deres kundeservice var usædvanlig hjælpsom og jeg tidligere har været meget tilfreds med at handle hos dem. Er bare træt af besværet.

Martin
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg tror bare at den generelle tro hos folk er at bare de kan få et S-panel så er deres lykke gjort og at alt andet er noget hø. Jeg kan se at du deler holdningen.

Forvent ikke at se en verden til forskel imellem den du har haft hjemme nu og så et S-panel. Der kan være ligeså store forskelle imellem 2 ens paneler, som der kan være imellem disse revisioner. I praksis skulle det jo være muligt at få et S, A eller C hvis man blot kalibrerer dem - det er trods alt den samme fabrikant der laver TN panelet.
Af snobby
yakken skrev:Jeg tror bare at den generelle tro hos folk er at bare de kan få et S-panel så er deres lykke gjort og at alt andet er noget hø. Jeg kan se at du deler holdningen.

Forvent ikke at se en verden til forskel imellem den du har haft hjemme nu og så et S-panel. Der kan være ligeså store forskelle imellem 2 ens paneler, som der kan være imellem disse revisioner. I praksis skulle det jo være muligt at få et S, A eller C hvis man blot kalibrerer dem - det er trods alt den samme fabrikant der laver TN panelet.
Korrekt, at det er min holdning. Der er jo et site, der har foretaget en konkret sammenligning af de tre paneler, og de kunne ganske vist kalibrere A-panelet, så det var lige så godt som S, men IKKE C. Derfor stiller jeg mig tilfreds med et S- eller A-panel. Jeg er ikke nogen ekspert - derfor hælder jeg til at træffe valg pba. af sådanne tests. Hvis vi alle havde evne og tid til at teste og kalibrere skærme på kryds og tværs var en del af flatpanels eksistensgrundlag fx forsvundet.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ahh, det ville nok ikke være tilfældet selvom vi alle lå inde med en kalibrator. Skærme er trods alt forskellige, så uanset hvor god du er til at kalibrere, så vil du altså ikke få den samme billedkvalitet på alle skærme.

Jeg fandt lige artiklen om C-panelet frem igen og jeg kan godt se din pointe. Jeg må have forvekslet deres A vs. S sammenligning og fået blandet C-panelet ind i det hele. Jeg trækker hermed min skeptiske holdning til din procedure tilbage og støtter op om din beslutning.

Til de der vil læse op på humlen er her de omtalte artikler endnu en gang:
S vs. A panel: http://www.behardware.com/articles/667- ... rdict.html
S vs. C panel: http://www.behardware.com/articles/673- ... 6bw-c.html
Af snobby
Desværre er jeg i dag blevet endnu klogere på al den her 226bw-snak - på den dårlige måde. Fra Multimedia World fik jeg fortalt, at de havde A-paneler på lager, men de har sendt mig en af de alle-nyeste "batches", hvor informationen om paneltypen er fjernet fra den skjulte servicemenu. Så nu ved jeg ikke, hvilken paneltype jeg har fået, men ifølge andre sites er det sandsynligvis en C-model, da der ikke skulle være flere S-modeller tilbage samt mindre problemer med A-modellerne (det er der i hvert fald en der har fået fortalt fra Samsung).

Noget tyder på, at jeg ikke ender ud med et af de andre paneler, så nu lukker jeg øjnene og forestiller mig, at jeg er i gang med at kalibrere en S-model. Så skal billedet nok blive godt... :) Ellers må den jo ryge retur igen igen. Tror jeg dog ikke bliver aktuelt, da jeg har læst om en nordmand, der var vældig tilfreds med sit resultat - og en amerikaner, der synes forskellene var så små, at det var noget pjat. Men nu må jeg see for myself - den bliver sammenlignet med min gamle 19" Samsung CRT og har bare at performe :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvis bare baggrundsbelysningen er homogen og der ikke er pixelfejl er det værste overstået. Jeg havde desværre godt hørt om dette før og det er også nævnt her i tråden.

I sidste ende må du jo springe på en HP 2207 i stedet.
Af lha
Drop diskutionerne om a eller s panel.

Skærmem har et mega fedt design, og på trods af størrelsen, er det sikkert en skærm kærresten godt vil give dig lov til at have stående.

MEN! Panelet er ligeså mega dårligt som designet er flot. Det 22" TN panel er lige til at skide på. Den kan absolut ikke bruges til noget som helst. selvom der sidder nogle gamblere derude og tænker at de kan da godt bruge de 2 ms responstid. Så skal det lige siges at de 2ms er gray-to-gray, ikke hvid til sort. Men skærmens farvegengivelse og betragtningsvinkel, eller mangle på samme, er så frygtelig dårlig, at jeg måtte returnere mit eksemplar. Jeg kunne simpelthen ikke have at man kunne give 2700 for noget der var så ringe. Jeg havde desværre en naiv tro på at fladskærme efterhånden alle måtte være så gode at man skulle være entusiast for at kunne se forskel, men jeg tog gruelige fejl.
Af snobby
yakken skrev:Hvis bare baggrundsbelysningen er homogen og der ikke er pixelfejl er det værste overstået. Jeg havde desværre godt hørt om dette før og det er også nævnt her i tråden.

I sidste ende må du jo springe på en HP 2207 i stedet.
Efter mine tests i går aftes viste det sig, at der var en smule backlight bleeding i bunden og toppen af skærmen (ca. 1 cm i toppen og lidt mindre i bunden), men slet ikke så der fremkommer et H, når skærmen viser en hel sort side. I praksis lægger jeg ikke mærke til det. Er der nogen, der ved, om det er meget eller lidt backlight bleeding?

Derudover var der nul pixelfejl.

Jeg er enig i, at betragtningsvinklen ikke er noget at råbe hurra for, men det tror jeg simpelthen skyldes TN-panelet og relaterer sig ikke specielt itl denne skærm. Det problem var jeg godt klar over, inden jeg købte skærmen. Derudover synes jeg, der er en tendens til at en hel hvid skærm får et meget svagt blåligt skær, men for mine utrænede øjne er jeg lidt i tvivl, om det kan være synsbedrag.

CS virkede i øvrigt til at køre rigtig fint i 1650*1080, så indtil videre hælder jeg til, at skærmen er en keeper. Kæresten er i hvert fald glad for den ekstra plads på skrivebordet ;-)

Martin
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
lha skrev: Jeg havde desværre en naiv tro på at fladskærme efterhånden alle måtte være så gode at man skulle være entusiast for at kunne se forskel, men jeg tog gruelige fejl.
Nu køber du jo også en gamerskærm med TN panel. Ved at læse de informationer vi giver her på siden (ikke i forum, men på selve siden) så burde du også have været nogenlunde klar over dette på forhånd.

Du kan jo forsøge dig med HP modellen, men det er stadig et TN panel, selvom kontrastskærmen gør farverne en smule mere levende.

Ellers må du jo bide i det sure æble og se på de dyrere skærme. Dell 2007WFP kan ofte fås til samme pris som du har givet for 226BW.
Af tyren27
så har jeg set det med ... var inde i byen i dag for at få en skærm med s panel (det var mit mål .

købt en i går men den hade c panel så den røj tilbage

nå var inde i 4 butikker men de ville ikke opne så man kunne tjeke men så fona !!! de tjekke 5 stk og alle var c paneler øv bøv fik så kikked på deres demo .. tænnke hvis jeg skal have en c panel skal den også være billig så jeg fik forhandlet mig frem til 1800 kr (den er meget rissed på bagsiden men det ser jeg jo ikke ..

og har lige tjekked den .. bang sådan der er s panel i ... Smile og den står bare krystal klart out of the box Smile

er en glad lille nørd nu ...
  • 1
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17