Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af BennyGP
Hej

Jeg står og skal købe et fjernsyn og har følgende krav:

* Større end 46"
* Pris under 10.000 kr.
* Skal kunne optage boxer tv og se en anden kanal samtidigt (twin tuner)
* Lyden er ikke så vigtig, da jeg har en ekstern soundbar.
* Det skal bruges mest til film og tv og en smule Xbox
* Det behøver ikke nødvendigvis være UHD

Jeg har haft kigget på Samsung H7005, men jeg er lidt i tvivl om hvad der kræves før jeg kan optage en kanal og se en anden: Kræves det to CI+ moduler, eller er det nok med et modul og så to tunere?
Er der andre fjernsyn jeg bør kigge på?
Af Grandahl
Jeg stod med det samme problem da jeg skulle købe tv tidligere i år. For at kunne se et vilkårligt program og se et andet, kræver det det to moduler og to kort i dit tv.

Jeg fandt ikke rigtig nogen, endte med at købe Samsung HU7505 der ligesom H7005 har twin tuner. Jeg har også boxer tv, jeg kan derfor kun optage et kodet program og se et ikke kodet program samtiddig, eller omvendt. Hvis du ex. Optager noget fra DR3 kan du se hvilket som helst program samtiddig, dette fordi DR kanalerne er ikke kodede. Men du kan ikke se ex. Discovery samtiddig mens du optager TV3 Plus.

Jeg vil dog sige at i praksis har det kun været et problem meget lidt for os. Men det er jo individuelt.

Vil dog tilføje at H7005 er et godt tv, kender et par stykker der har det. Det har et godt billede. Der er dog nogle problemer pt med Netflix på nogle at den model. Det forventes det rettes med en ny software opdatering snarest.
Af BennyGP
Tak for svaret

Jeg synes er mærkeligt, at producenterne ikke laver plads til to Cam kort, hvis dette er nødvendigt for at kunne optage to krypterede kanaler samtidigt. Hvis man køber et TV med twin tuner har man vel en naturlig forventning om at kunne optage to kananaler samtidgt (uden forbehold). Jeg spurgte faktisk i El-giganten og svaret fra ekspidienten var, at blot man havde to tunere, så kunne man optage to kanaler. Det er vist ikke kendt viden..

Findes der slet ikke et fjernsyn der kan det? Hvis ikke det er tilfældet, vil jeg nok hoppe på H7005, da den ellers ser fin ud.
Af M-Sniper
Hej benny GP

Der bør være plads til 2 moduler og 2 kort på alle samsungs modeller med dobbeltuner.
ellers er et af de modeller der også kan er panasonic AS750 og opefter.
mener AS800 er på tilbud i 47" versionen se under januar udsalg.
Af BennyGP
I manualen til H7005 http://downloadcenter.samsung.com/conte ... 5-0922.pdf

Skriver de følgende:

"A CI Card Adapter that lets the TV use two different CI Cards is available, depending on the model."

Så - måske er kan det lade sig gøre - jeg tror jeg satser på det. :)

AS800 ser også fin ud, men koster lige nu 9.999 kr, hvilket er 2000 kr mere end H7005. Er det pengene værd?
Af M-Sniper
Desværre har jeg ikke svar på om det er pengene værd, det er jo dine forhold der afgøre om det er eller ej.

der er jo både positive og negative sider i begge TV.

Samsung.
- VA panel, super sortniveau hvis man sider lige til (2-3 meter væk fra midten, synes jeg den mister alt for meget farve intensitet, alt ligner at det er vasket alt for mange gange :) )
- nok markeds bedste smart tv med mange apps. (dog problemer med Netflix i øjeblikket, har haft problemer ikke kun i december, synes jeg fadt en tråd fra start sept.)
- meget stilren desigt, nok den tyndeste på vægen
- benytter edge led, som kan give broblemer med bleed (kan læses mere om her på siden)
- 55" hvor panasonicen er 47" (lever op til dit krav om større end 46" endt panasonic'en)

panasonic. AS800
- IPS panel, super farver, meget bedre betragtnings vinkler (dog om aftenen kan man se den slipper mere lys igennem panelet end en va panel) hvilke er med til at ikke kunne gengive så godt sort
- farverne bliver ikke vasketnår man ser tv'et fra siden
- Denne panasonic har direkt LED hilke gør tv'et en lille smule tykkere, med der er så indbygget local dimming med zoner der prøver at på sort niveauet op.
-ikke super god smart tv, dog er de mest brugte smart funktioner med, netflix, youtube deezer, osv. (mangler dog HBO Nordic)
- God TV signal delings funktion inden for huset ( man kan streame et andet kanal til en enhed der DLNA , tablet, pc, tv osv. (man kan egentlig også gøre det ud af huset på ferie osv, dog ikke når det kræver et kort hvilke det gør for dig med boxer)
- 47" kun en enkel tomme større en 46 som du ønsker det er ikke meget forskel..

så er valget dit.

Held og lykke