Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af JRN
Hej,

Jeg har søgt her og der for at finde en forskel mellem de to skærme andet end prisen. Kan forstå W6 er en smule tykkere også er de vist samlet på to forskellige paneler?

Jeg kunne godt bruge en ny TV-kas' da min gamle PX80 er begyndt at summe mere og mere - selv når den er slukket :-)

Jeg så lige Elgiganten har W6 40" i til 2888. Jeg ser ikke så meget fjernsyn og jeg har solgt min PS, så jeg gider ikke bruge alverden på et nyt - men samtidig vil jeg ikke købe et eller andet tilfældigt.

Kan det betål' sig at uppe budgettet og købe W8'eren? Jeg ved ikke helt hvad man får ekstra :-)

Go' jul!
Af Grandahl
De har samme paneler, nemlig va paneler. Ved ikke om det er sidste års modeller du har kigget på. Det er virkelig en god pris på den w6.

W8 er selvfølge en opgradering på billedet, den har også 3D hvilket jeg selv aldrig bruger alligevel. W8 er dog noget bøvlet at få op at hænge på væggen siges der.
Af JRN
Tak for svar! Så der er "kun" forskel på billedet - når jeg ikke ser såå meget fjernsyn kan jeg nok godt overleve med W6'eren. Kunne forestille mig at jeg fik købt en PS4 på et tidspunkt - og så vidt jeg kan læse mig til, er W6 og W8 gode konsolskærme. Fedt man ..

Ja, det er en pænt stærk pris - på et TV som flatpanels.dk selv anbefaler :-)

Det kan da godt være det er ved at være tid til at pakke mit summende Pana PX80 ned.
Af PeterD
Hvis du går væk fra Panasonic Plasma...og, af forskellige grunde som kan være mange, ikke rigtig har lyst til at AS640

...så er Sony W8 og W6 ikke et dårligt valg.

Det er faktisk et rigtig godt valg!

Ps. Husk at bruge tid på at indstille billedet.. ;)
Af JRN
Jameneeeh jeg har jo altid set mig selv som en Pana-mand, så en AS640 kunne nemt overhale sådan en Sony indenom :-)

Jeg troede bare ikke, at Panasonic lavede nævneværdige skærme i den prisklasse - men kan se AS640 i 40" ligger på ca. 3500. Det er lidt mere end Elgigantens tilbud på W6'eren.

Begge skærme ser ud til at få pæne ord med på vejen her på forummet og HDTVtest.co.uk "highly recommend'er" også begge ..

Da jeg købte min PX80 kunne man hvert fald ikke få skærme til den pris, der samtidig var værd at se på!! ;;)

Det eneste der skulle tale for W6 er det lave input lag - jeg er overbevist om, at jeg får en PS4 tidligt i det nye år.
Af krenzler
Var der ikke på et tidspunkt noget snak om at 42" versionen af W8 (2014 modellen) havde et andet panel (IPS) end 50" (VA) - eller var det bare noget forvirret sammenblanding med de tidligere 2013 "A" modeller?
Brugeravatar
Af edinger
krenzler skrev:Var der ikke på et tidspunkt noget snak om at 42" versionen af W8 (2014 modellen) havde et andet panel (IPS) end 50" (VA) - eller var det bare noget forvirret sammenblanding med de tidligere 2013 "A" modeller?
Det er præcis, hvad det er! ;)
Af krenzler
OK takker. :)