Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af gandrup
Hej,

Jeg har søgt og søgt og synes det er svært at finde ud af hvad det bedste valg af skærm vil være når det skal være mellem 46-50" med en pris mellem 3000-7000.
Jeg synes Samsung 46" 3D Smart LED-TV UE46H7005XXE ser godt ud, men er det pengene værd? Kan se elgiganten lige har hævet prisen på det fra 6499 til 6999 :(

Prisen på Philips 47PFS7109 ser fornuftig ud, men er tv'et også det?

Primær brug er fodbold, film og Playstation. Det skal helst være så tyndt som muligt med så lidt ramme som muligt.

Nogen bud?

På forhånd tak
Af PeterD
Er der mulighed for at søge Sony W6 eller Panasonic AX på Pricerunner.dk?

eller check avforum.co.uk

Husk at læse (mange) test af den skærm du køber.

Tvkiggeri er sjovest med en testvinder, hvadenten det er Grundig, Thompson, LG. Sony, Samsung, Philips eller Panasonic..

PS. Du mener vel så tynd så muligt med det BEDSTE billede...?
Af nomi
Er det et godt køb? Kort og godt spørgsmål :p Det koster 8000, men er det pengene værd? Og hvor god er kvaliteten? Måske er det mere retvisende at spørge, kan I anbefale det?
Af Grandahl
Kender ikke noget til det Phillips tv. Jeg kender flere der har H7005, og har også selv set det. Det er et godt tv med gode anmeldelse, uden at gå nærmere ind på detaljer.

Kan dog sige at jeg jeg kender en der spiller PlayStation på den, han siger han er er rigtig godt tilfreds med input lag. Har dog hørt at Sony w6 og w8 skulle være en knivspids bedre på den front
Af PeterD
Gad vde hvad trådstarter (Grandrup) siger til dette?

Men ja, Sony og Panasonic (billedet) er svære at komme uden om selvom andre prismæssigt byder sig til.

Check altid prisrunner for bedste priser (Siden melder dog ikke om udsolgte varer)..
Af gandrup
Tak for input, netop de svar jeg søgte.
Jeg må hellere kigge nærmere på Sony og Panasonic, det lyder til at det er lidt mere value for money fladskærme.
Jeg har altid sværget til Samsung, så også derfor jeg lige ville forhøre mig herinde i dette eftersigende kompetente forum :)
Af PeterD
Tja..Uden at starte en krig... O-O

er der mange som "bare" vælger mærke (og indstiller tvet på slum/hvad de umiddelbart syntes der ser bedst ud) efter det hurtige valg, dvs. snuppe et tv der er på tilbud eller spørge en butikssælger...
Af gandrup
Ser ud til at der er problemer med ophæng fladt til væg af sonys modeller samt at w8 har en giga strømforsyning, samt indgange bagud i stedet for nedad, så det er et "no go" desværre.
Af PeterD
ØV :((

Ikke for at dreje emnet væk men du skal lige være opmærksom på dette:

http://politiken.dk/forbrugogliv/digita ... es-bedste/

Gad vide om dette også foregår ved deres Samsungprodukter..??

Nå'e nej. Nu piver de skam også:

http://politiken.dk/forbrugogliv/digita ... t-at-lyve/

og lige en anden tråd:

http://forum.recordere.dk/forum_posts.a ... ge-samsung

Vælg det bedst mulige mærke og skærm til prisen.
Af gandrup
Er der nogen der har et llink til hvor jeg kan se et billede af bagsiden på Samsung UE46H7005. Det skal hænge på væggen med et Samsung vægbeslag (WMN3000BX) og de mest gængse indgange (inkl. strøm) skal derfor helst gå ud til siden og ikke bagud.

Og er der nogen der har erfaringer med det tv og det ophæng, evt. nogle ting man skal være obs. på, såsom; Kan det komme af med varmen når det hænger så tæt på væggen?
Af Melhakker
gandrup skrev:Er der nogen der har et llink til hvor jeg kan se et billede af bagsiden på Samsung UE46H7005. Det skal hænge på væggen med et Samsung vægbeslag (WMN3000BX) og de mest gængse indgange (inkl. strøm) skal derfor helst gå ud til siden og ikke bagud.

Og er der nogen der har erfaringer med det tv og det ophæng, evt. nogle ting man skal være obs. på, såsom; Kan det komme af med varmen når det hænger så tæt på væggen?

Er lige med på en lytter her :-) er os lidt nysgerrig angåenden bagdelen på H7005 samt muligheden med WMN3000BX :-)
Af PeterD
Vogele plejer at have en del knowhow i ophængning af tvskærme...

Men nu syntes jeg ligesom tråden (igen) er blevet en "Samsung tråd", istedet for en "46-50" bedste valg-tråd"

PS. Philips og Sony laver også fremragende skærme..BTW. syntes jeg Philips "Ambilight" er en ok feature hvis skærmen har omgivelserne i orden og så er lyden på deres skærme måske en smule bedre end hos japanerne/koreanerne (som bliver bygget af polakkere/tjekkere)?

Alt dette er dog sikkert ligemeget for om 8-10 år sidder mange af os nok med et kinesisk fjernsyn...

Nå, det er der ikke noget at gøre ved, så bare kør på...