Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af jng
hrjonas skrev:Har mulighed for at købe dette 58 tommer tv for 4000,-

http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... 58h5205xxe

Skal jeg slå til?

Tv'et skal for det meste bare bruges til nyheder og film over PC'en i ny og næ.
Med dine tv-vaner er dette apparat sikkert mere end rigeligt til dig. Normalprisen på 7.999 kr. er nok for høj, men 3.999 virker meget rimelig.

Vær opmærksom på, at der ikke er "Smart TV" i apparatet. Det skal du ikke være ked af. "Alle" typer af billed- og filmfiler kan afspilles via USB-stikket.

Hvis apparatet svarer til det udenlandske UE58H5200 får det OK ord med på vejen - i hvert fald der, hvor jeg har set. Men i virkeligheden betyder det mere, hvad du synes om apparatet, end hvad en tilfældig bedrevidende englænder har skrevet på et website.

Og går du helt galt i byen, så har EG returret.
Af hrjonas
Cool, tak for svar!

Fandt et amatør-review her:

"This is not 100hz but only 50hz. 100hz is only a new way to market 50hz tv using 'calculations' after digital processing. The real refresh rate is 50hz. Saying that, most would suggest you not to buy this tv because 50hz would be terrible for a tv of this size. But that is not entirely true as the tv handles motion really well. Yes, there is a good amount of jittering when camera is moving from one side to another but it is not extreme. I am a movie fanatic and this is only a minor problem with this tv.

Now to the good part. This tv produces perfect images! The colours are spot on and the black levels beat the the crap out of most tvs double the price (excluding plasmas of course). Despite the us of edge LEDs, there is no clouding, no flashlights, nothing. In other words, this is truly a bargain which I do not understand why people don't care about much. If you are looking to buy a huge tv and not break the bank, this is perfect and pure value for money. The guys at richer sounds told me that none of them actually tried out the tv but still went on and told me not to expect much from it based on the price alone. Of course I understand that as they judged it only by its price. Calibrating is not reaaaaaally needed as when you switch to Film mode the colours are not far off. And I am one who cannot sit and watch a movie without pausing it to fix his projectors brightness and contrast...

In other words, I would def buy it again and would not spend 300 pounds more on the Sharp one just for higher motion rates. Of course this tv is not smart but I don't care. And btw, I have forgot to mention that this thing can play dual audio MKV file with subs from a portable hard drive plugged in the USB.."

Og det skulle være nogenlunde samme panel som UE32H5000, som der ligger 90+ reviews af her:

http://www.amazon.co.uk/Samsung-UE32H50 ... B00JNM4X72

Og dem der har købt det fra Elgiganten har også været glade for det, så jeg napper det!

Tak for hjælpen. Hvis nogen er interesseret, kan jeg godt lave en lille anmeldelse af det, når jeg får det?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Vi har er dedikeret forum til brugeranmeldelser, så kom endelig med dine indtryk når du har fået skærmen.
Af AgnerN
Konkurrencen er benhård i segmentet, så du får uden tvivl meget for pengene,

Der er megagode tilbud "out there".

Jeg blev i dag tilbudt et designertv fra Philips a" la B&O"s, m. gulvstand i tv'ets bredde +

1 stk. mountainbike for 7000.- (førpris incl. cykel 18000.-)

Din overvejelse er da heller ikke dyrere end, at hvis du sparer ca. 4 gode byture, er tv"et "tjent" hjem! :-)
Af hrjonas
Så er tv'et købt og afprøvet.

Billedkvalitet: Billedkvaliteten er ekstremt god. Pæne farver selv uden at have pillet ved opsætningen endnu. 1080p materiale står knivskarpt. Rigtig godt sortniveau. (5/5)

Lyd: Der er optisk lyd ud til forstærkeren, men de indbyggede højttalere gør faktisk et okay job. (4/5)

Hastighed: Hurtigere panoreringer er det ikke vildt godt til, men det er egentlig ikke noget man lægger mærke til - medmindre man fokuserer på det, og panelet klarer det faktisk rimelig hæderligt, når man tager prisen i betragtning. (3/5)

Stik: Stikkene bagved er smart placeret, så man ikke behøver vinklede adapterer. (5/5)

Til de 4000,- det koster i Elgiganten i denne uge kan det i dén grad anbefales.
Af techdude2010
Hey guys, jeg har behov for en ny fladskærm nu min gamle LG 37LF2500 er stået af :(

Har ikke PT mange penge, og har kigget på disse to:

1. https://www.bilka.dk/elektronik/tv/alle ... _SidstSete

2999.- 47" LG 100 MCI (WooT??) er det her 100mhz? Tror LG har et bedre panel.

2. Samsung UE58H5205XXE Elgiganten som tråd ejer har købt. Har ikke behov for 58" men det kunne være blæret....

Jeg spiller PS3 spil og ser PL fodbold i weekenden. Nyheder til hverdage.

Hvad siger i ud fra disse to?
Har LG´en en mærkbar bedre skærm kontra Samsungs 58" monster?

LG 47lb561v VS Samsung UE58H5205XXE

Jeg vil hellere undvære 11" hvis LG skærmen er hurtigere til PS3 og fodbold?

Kom gerne med input hvis i kender LG 47lb561v

Med venlig hilsen.
techdude2010
Af hrjonas
techdude2010 skrev: Jeg spiller PS3 spil og ser PL fodbold i weekenden. Nyheder til hverdage.

Hvad siger i ud fra disse to?

Med venlig hilsen.
techdude2010
Jeg er på ingen måde ekspert, men Samsung'en skulle vist have et ret lavt input-lag, hvilket gør den ideel til netop til konsoller.

Jeg har sat min HTPC til, og den står også knivskarpt.

Igen - det eneste som ville bekymre mig ved dette tv, hvis jeg var entusiast, er ovennævnte "panoreringer" - altså hvor kameraet drejer horisontalt. Det sker vel ret tit i en fodboldkamp? Så måske skal du tage i elgiganten og få dem til at vise en sportskanal før du køber det. Der var 25 stk. tilbage i Elgiganten Fields i morges, da jeg gik derfra.
Af hrjonas
Nu har jeg lige set på LG fjernsynet. Er temmelig sikker på, det vil være ligeså godt/dårligt til ovennævnte panoreringer.
Af techdude2010
Oki,

Tak for input, må over i Fields som du nævner. På med noget bold ;)

Fandt dog et par ekstremt gode anmeldelser af LG´en.
De skriver "Lagerstatus: Forventet på lager: 30-10-14" På Elgigantens hjemmeside :(
Samsungen er nok revet væk :(

Må derud i morgen og høre ad.

Tak for input.

Mvh.
techdude2010
Af hrjonas
techdude2010 skrev:Oki,

Tak for input, må over i Fields som du nævner. På med noget bold ;)

Fandt dog et par ekstremt gode anmeldelser af LG´en.
De skriver "Lagerstatus: Forventet på lager: 30-10-14" På Elgigantens hjemmeside :(
Samsungen er nok revet væk :(

Må derud i morgen og høre ad.

Tak for input.

Mvh.
techdude2010
Den er ikke revet væk, der stod det samme med lagerstatus i går og i morges.. :-)
Af AlfaRomeo
Kan en af ejerne sige om det er muligt at dreje skærmen, altså om det kan rotere på sin stand, samt om det passer, at der ikke er mulighed for at optage på en tilkoblet USB / HD drev..? Er der forresten en gaming mode til ar reducere lag, eller er det fint til at spille på i normalt mode?

Hvis nogen har sammenlignet med en plasma som fx den pt. Ret billige LG 60pd560, hvad ville i så mene var bedst?

Takker
Af hrjonas
Foden kan ikke rotere.

Der er ikke mulighed for at optage gennem USB. Kun afspilning.

Umiddelbart kan jeg ikke se en gaming-mode, men mener at have læst, at inputlagget er ret lavt på skærmen.