Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af onepunch1911
Hej
Jeg var nede i elgiganten for at købe sony w6 kdl40W605b, men sælgeren frarådede mig dette tv, da scanningsfrekvensen kun er 50 HZ. Han viste mig en HD salgsvideo og her kunne jeg godt se at bevægelser på billede hakkede en del i forhold til det 100 HZ JVC tv (pris 3500) der stod ved siden af. Jeg har bare læst så mange anbefalinger af dette tv, så jeg forstår ikke at w6 ikke kunne klare denne salgsvideo bedre. Jeg skal bruge tv’et til streaming, ps4 spil og blu ray engang imellem. Nogle ps4 spil har 60 billeder pr. sekund og derfor er jeg lidt skeptisk overfor W6, da det kun er 50 Hz.

Generelt omkring elgiganten, så har jeg på fornemmelsen at de prøver at sælge mig alt andet end det der er på tilbud i deres avis.

Er der nogen der kan guide mig omkring købet af sony w6 og ”problemstillingen” omkring 50 hz. Hvorfor ”hakker” deres slagsvideo så meget ved billeder i bevægelse?
Hjælp!

Mvh
Niels B.
Af mathiasdk
Jeg var i Elgiganten i søndags for at se på det, da jeg kunne se det kom på tilbud fra i går.
Da sælgeren hørte jeg var interesseret i at høre om hvor god Miracast funktionen var i tv'et sagde han at det var meget bedre på W8 serien, og ville meget gerne have mig til at se på det.

Min erfaring er også at de meget gerne vil sælge alt andet end tilbudsvarer..

Jeg er dog også med på en lytter, da jeg regner med at købe tv'et på fredag, når jeg igen er tæt på en Elgiganten (såfremt de har nogle tilbage)
Af onepunch1911
Hej Mathias, jeg ved at det allerede er udsolgt i Vejle, men der vare flere i Odense.

Men jeg tænker, når Tv'et er på købsanbefalinger til spilkonsoller, så burde det også kunne håndtere bevægelser uden at "hakke". ved ikke om der er nogen der har erfaringer med dette tv og eksempelvis sport? her er trenden 60 billeder i sekunded. håber nogen kan bidrage med at belyse om 50 Hz er et problem i forhold til billedekilder på eksempelvis 60 billeder i sekunded?
Af mathiasdk
onepunch1911 skrev:Hej Mathias, jeg ved at det allerede er udsolgt i Vejle, men der vare flere i Odense.
Skulle det ske at der er udsolgt på fredag går det nok. Jeg kan se Elgiganten havde det på tilbud fra d. 21/7-27/7 til 2799 kr. Så mon ikke det kommer på tidbud senere på året, hvis man misser det?
- Jeg kan se man også kan bestille det via elgiganten.dk, selvom det ikke er på lager før på mandag.
Af Bent odense
onepunch1911 skrev:Hej Mathias, jeg ved at det allerede er udsolgt i Vejle, men der vare flere i Odense.

Men jeg tænker, når Tv'et er på købsanbefalinger til spilkonsoller, så burde det også kunne håndtere bevægelser uden at "hakke". ved ikke om der er nogen der har erfaringer med dette tv og eksempelvis sport? her er trenden 60 billeder i sekunded. håber nogen kan bidrage med at belyse om 50 Hz er et problem i forhold til billedekilder på eksempelvis 60 billeder i sekunded?
Torben Rasmussen skrev:TVet skal stå i Game mode når der spilles og så slås frekvenssystemerne fra. Hvis du aktiverer noget ala 100/200 Hz når spiller så får du inputlag. Et TV skal netop IKKE være 100/200/400/... Hz til brug med en PlayStation.
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1288865091
HDTVtest:
http://www.hdtvtest.co.uk/news/kdl40w60 ... 233740.htm
Af Gringo30
Jeg har læst rigtigt godt om fjernsynet, men blev skuffet da jeg så at billedet hakkede MEGET ved flydende bevægelser.
Af THM
I er blevet præsenteret for elgigantens demovideo der er lavet til at se godt ud på 100/200hz tv og skidt ud på andre...
W6 kan godt vise 60hz som mange ps3 spil kører med.
Af Gringo30
#THM Jeg så billedet hakke på en demovideo fra Elgiganten. Jeg føler mig snydt!

I forhold til demonstrationsvideoen fra Elgiganten, vil jeg kunne forvente at billedet "hakker" mindre når ser film og tv?
Af troopa85
Som andre siger så er Elgigantens sælgere ofte fulde af lort, og vil altid henvise til højeste profit. Har et familie medlem som var i præcis samme situation og fik det samme at vide i Elgiganten efter jeg havde anbefalet TV'et da det var på tilbud til 2700. Eftersom jeg havde anbefalet det købte hun det alligevel, selvom hun som dig også blev præsenteret for et "hakkene" billede....

For at gøre en lang historie kort, så kører TV'et 100% perfekt, og som andre siger så er det bare sat op sådan af Elgiganten.
Af onepunch1911
Hej Alle, tusind tak for Jeres feedback. jeg prøver at købe det og hvis det går helt galt har jeg jo 14 dages returet i elgiganten. Er godt klar over at jeg køber et tv til 3000 og ikke et til 7000. men tænker det er bedre end mit gamle 32" sony fra 2007 :-)
Af Toppos
Jeg købte et til soveværelset; skal blot bruge netflix, smartTV og DLNA til det. Og med WIFI indbygget - så var dette et oplagt valg; især til den pris.

Men jeg satte det alligevel op i stuen for at teste det.

Jeg er godt tilfreds med billedet.

Men lyden er jeg meget skuffet over, den lyder meget fjern og papkasse-agtig. Ved at sætte lyden til "Cinema" så hjælper det lidt. Min 10 år gamle Philips er uendeligt meget bedre i lyd (det var så heller ikke den billige model, men 9830 modellen). Dette er vel blot hvad man får i den helt billige ende.
Af mathiasdk
Efter infoen herinde om at tv'et er udsolgt i en eller flere af butikkerne tog jeg ud til Elgiganten i Viby j i dag for at købe tv'et.
Jeg fik også at vide at det var et problem at tv'et var 50 Hz, men det var også det, der blev ikke foreslået et andet tv, blot gjort opmærksom på det.

Viby j havde en palle med tv'et inde i butikken. Der var 10-15 alm. tilbage og en halv snes der var "klargjort" (De havde et "tilbud" med opsætning af tv'et fra butikken til 4100 kr.)