Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

BrunoB skrev:Jeg vil lige melde tilbage at min kanalstøj er forsvundet med det kvalitetskabel jeg købte. Jeg har nu kørt via dette kabel i 3 dage komplet uden fejlbits på nogen af kanalerne. Det har jeg ikke engang kunnet med det rimeligt kvalitets kabel jeg havde lånt.
Tak for meldingen, er ikke kommet videre endnu pga. ferie, men kender en der har samme kabel så det vil jeg lige give et forsøg. Og ellers må jeg ud i at forsøge en galvanisk adskiller og hvis det ikke kan undgås, indlevere TVet til reparation.
jng skrev:En mulighed, der muligvis ikke er relevant for dig: Har du en fordelerdåse med "åbne" (ikke-brugte) stik, bør/skal de afsluttes med en 75 ohms terminator. Har du radio/tv-stik og kun bruger tv-stikket, bør radiostikket afsluttes. 75 ohms terminatorer koster ganske få kroner.

Jeg har ingen fordeler/T-stik eller lignende sat på, dog er radiostikket på stikdåsen ikke anvendt. Det vil jeg evt. prøve at afslutte med en terminator.
Jeg har netop forsøgt med et guldbelagt superskærmet kabel smedet af en elver på en fuldmånenat, og det har desværre ikke hjulpet en pind. Så kablet er afgjort ikke problemet i mit tilfælde :(
Garm skrev:Så kablet er afgjort ikke problemet i mit tilfælde :(
Ærgeligt. For så er fejlmulighederne jo store.
Har du prøvet at tilslutte kablet helt henne ved stikdåsen hvor signalet kommer ind?
For det var det første jeg gjorde for at minimere signaltab så meget som muligt.
BrunoB skrev:
Garm skrev:Så kablet er afgjort ikke problemet i mit tilfælde :(
Ærgeligt. For så er fejlmulighederne jo store.
Har du prøvet at tilslutte kablet helt henne ved stikdåsen hvor signalet kommer ind?
For det var det første jeg gjorde for at minimere signaltab så meget som muligt.
Tilsluttes kablet ikke altid henne ved stikdåsen hvor signalet kommer ind? :D Eller hvad mener du præcist - flytte TV'et hen så det er så tæt på stikdåsen som muligt? Det står pt. kun 2 meter fra stikdåsen, så det kan næsten ikke komme tættere på.

Tror næste step for mig er at prøve med et andet TV endnu en gang og så ellers få et tilbud på en reparation.
Ville lige smide en opdatering på dette indlæg. Der er nemlig sket det interessante efter Yousee for nylig har skiftet pladser på visse digitale kanaler at TV2 nu går fuldstændig klart igennem uden udfald. TV2 var en af de kanaler jeg havde store problemer med, men efter flytningen er det helt forsvundet. DR og DR2 er dog stadig helt i hegnet.

Det må jo alt andet lige betyde at mit TV ikke er problemet alligevel, men at der er tale om støj eller indstråling. Hvilket så går lidt imod teknikerens vurdering af at signalet gik fuldstændig klart igennem frem til TV'et.

Jeg må jo så bare håbe på, at DR og DR2 også får lov at skifte plads i den nære fremtid :p