Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af troopa85
Godkendt fra min side af :)

Den billigste variation af w8 er denne

http://www.pricerunner.dk/pl/2-2993263/ ... ign-Priser

Hvis de minusser jeg har nævnt er ligegyldige for dig er den da også helt klart en overvejelse værd, for mig personligt vægter jeg dog ting som 3d, opgraderbar smart-tv del, bedre motion, samt det at der ikke kan hænge flat mod væggen mv højt nok til at jeg hellere ville købe Samsungs F/H7005, men det er subjektivt, der vil også være dem som er ligeglade med alle de ting, så giver W8 jo mere mening prisen i mente.
Af michaeldk
troopa85 skrev:De nye Panasonic TV skulle være ret gode. Mellem klassen AS 600 og AS640 har fået rigtigt gode anmeldelser (ikke AS650 som bruger et andet panel)
Mener at AS650 fik 7/10 - og AS640 8/10 hos AVforums, så ;) vel ikke den store forskel.

Jeg har nu kørt med 50AS650 i et par dage - har kun positivt at sige om det. Det står, næsten, perfekt "out of the box" - kun ganske få justeringer er nødvendigt. Smart-tv, hvis man har brug for det, er supert!
Af troopa85
Det er jo en smagssag også. AS650 har et IPS panel og har meget dårligere kontrast og sort niveau men bedre betragtnings vinkler. AS 650 er da også et fint TV men på billedekvaliteten kan det ikke konkurrere med AS640, ville til hver en tid vælge et VA panel kontra et IPS.

IPS paneler giver mening hvis folk sidder i meget skæve vinkler forhold til TVet så farverne ikke bliver "udvasket" hvis det ikke er et problem er VA en god del bedre. Sort og kontrast niveau betyder bare rigtigt meget for billedet. Tror stort set alle vil anbefale et as640 kontra et as650, det betyder jo ikke at as650 er dårligt, men man kan da ligeså godt vælge det bedst mulige.

AS650 er dog på tilbud i elgiganten til 8000kr i 55" så det er da også en fin pris, men igen ville altid personligt søge i mod et VA panel istedet.
Af michaeldk
troopa85 skrev:Det er jo en smagssag også. AS650 har et IPS panel og har meget dårligere kontrast og sort niveau men bedre betragtnings vinkler. AS 650 er da også et fint TV men på billedekvaliteten kan det ikke konkurrere med AS640, ville til hver en tid vælge et VA panel kontra et IPS.

IPS paneler giver mening hvis folk sidder i meget skæve vinkler forhold til TVet så farverne ikke bliver "udvasket" hvis det ikke er et problem er VA en god del bedre. Sort og kontrast niveau betyder bare rigtigt meget for billedet. Tror stort set alle vil anbefale et as640 kontra et as650, det betyder jo ikke at as650 er dårligt, men man kan da ligeså godt vælge det bedst mulige.

AS650 er dog på tilbud i elgiganten til 8000kr i 55" så det er da også en fin pris, men igen ville altid personligt søge i mod et VA panel istedet.
Jo - det er vi nok enige om, et stykke hen af vejen. Herhjemme betyder "vinklen" meget - men du fordrejer det nok noget, når du skriver "AS650 har et IPS panel og har meget dårligere kontrast og sort niveau" .. altså ordet "meget" - det er vist . ahhh :s

Og ja - man kan da lige så godt vælge det bedst mulige ... afhængigt af, hvor mange penge man gider at smide efter et TV, som holder et par år eller 3 8)
Af troopa85
Uden det skal blive en tal kamp eller lign er der ret stor forskel.

Kontrast niveauet på AS650 ligger under 1000 hvor det på de fleste VA paneler ligger omkring 2500.

Sort niveauet er også betydeligt ringere, (hvilket i øvrigt også er hovedgrunden til det dårligere kontrast niveau) specielt hvis du ser film om aftenen / i et mørkt rum, her vil sort fremstå meget lysere / gråligt på et IPS panel kontra VA, og det gør altså en del for indlevelse, billedekvaltiet mv, i øvrigt et område hvor OLED slår alle andre teknologier tilbage til stenalderen, og også derfor det er så hypet da billedekvaliteten her virkeligt er helt oppe og ringe blandt andet i kraft af at OLED kan vise helt kul sort sort, det giver bare et helt andet billede.

Men igen det er subjektivt hvad man vil have, og som du selv siger vægter i hjemme hos jer betragtningsvinkler højt og derfor giver IPS panel også rigtigt god mening for jer ingen tvivl.

Om et TV skal holde et eller 5 år gør vel ikke så meget, ville stadigt vælge det bedst mulige billede til prisen, og her mener jeg bare der er bedre alternativer for de fleste.
Af Cozco
Jeg har lige købt Sonys w8 50 tommer og jeg er positivt overrasket over den gode billedkvalitet.

Dog er det rigtigt, at tv'et godt kan være lidt langsomt om at komme i gang - altså at tv'et lige skal bruge et par sekunder, før man kan skifte kanal eller ændre lyden. Herudover er det rigtigt, hvad troopa85 skriver angående ophæng. Derfor valgte jeg også at lade det stå på foden.

Men til den pris tv'et står til lige nu, vil jeg klart anbefale dette tv.