Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af GhettoBird
Hej,

Jeg overvejer nyt 46-48" tv og har kigget på Samsungs 48h6415. Jeg har dog fået tilbudt en 46f8005 udstillingsmodel (udstillet ca. 3 mdr.) til reduceret pris. Det er jo en 2013 model, så jeg er usikker på om jeg er bedre kørende billedkvalitetsmæssigt med den nyere 6415-model. Er der nogen, der vil være mig behjælpelig med et råd?

På forhånd tak :-)

Mikkel
Af pkmadsen
Snakker vi ren billedkvalitet, så er du bedst tjent med 8005. Der er med hensyn billedkvalitet ikke sket noget fra 2013 til 2014 på topmodellerne 8005 og 7005 som jeg læser testen herinde .
Så mht billedkvalitet får du ikke et led tv som er bedre hos Samsung.
Af GhettoBird
Hej PeterD,

Tak for det konstruktive forslag samt dit opmærksomme brug af Caps Lock som skånede mine øjne :)

Jeg har allerede læst en del tests, men til tider er det dejligt at kunne skære hjørner og profitere af den samlede kompetence som flatpanels.dk udgør. Jeg ser at din brugerstatus også placerer dig som en del af netop den vidensbase. Der er formentlig mange som har haft udbytte af særligt konstruktive indlæg fra din side, hvilket er guld for newbies som jeg.

Mvh Mikkel
Af Yonzie
Baggrundsbelysningen havde, før LED-teknologien, en begrænset levetid, og blev svagere med tiden. Det problem eksisterer ikke på moderne TV, men derfor kan det godt tænkes at skærmen er slidt lidt mere end normalt, med tanke på det accelererede slid ved at have været tændt 24/7 i 3 måneder. Ved 3 timers tv-kigning om dagen bliver det til to års brug.
Af Grandahl
GhettoBird skrev:Tak Yonzie,

Tok chancen og købte udstillingsmodellen :-)

Mvh

Må man spørge hvor du købte den, hvad du gav og hvor stor den?