Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej alle,

Jeg ved fra tidligere, at I er så super venlige med svar omkring valg af tv. Samt, her får man brugbare svar.

Jeg har haft mit gode PZ85 plasma TV i en del år, og ønsker det nu udskiftet, hovedsagelig pga. DVB-T2 tuner. Ikke mere boks-rod.

Panasonic er gået over på LED bølgen, hvilket er fint.

Mine krav:
*Billigst muligt.
*47"-55" TV.
*LED eller plasma?
*VÆGHÆNGT velegnet (tynd, med velplaceret stik).
*Uden 3D - bruger det ikke, og vil ikke betale for det.
*Uden nogen former for smart-tv. Bruger det alligevel ikke.

IPS eller VA?

På forhånd tak, gutter! :)
Hvis du vil et tv i bare nogenlunde kvalitet vil 3D og smart funktionerne følge med. De bedste tv laves ikke uden.

Hvis det skal være panasonic så vil jeg anbefale as600 eller as640. Det er med VA panel. Læs testen her på siden.

Størrelse og pris må du selv undersøge.

Desværre laver panasonic ikke plasma mere.
Jeg kan på det varmeste anbefale E6 der skulle ikke være den store forskel ifht AS600 med samme panel type og så er den billig i indkøb, fik mit til 5000kr med levering
Af Ole_H
Kan oplyse for andre nysgerrige, at valget endte på 50" AS600.
Rigtig spændende valg og FINT du ikke går på kompromis med mærket!

Kvalitet fornægter sig IKKE!'

PS.Hvis du har tid og lyst. Gentager: KUN hvis du har tid og lyst, kunne en lille brugeranmeldelse mht. billede og hudtoner/ farver/sortniveau/genskær? samt visning af normalt HDbillede og bluray, være særdeles velkommen :)

Dette er især interessant, da det ofte er alle "topmodellerne" der bliver testet. Det kunne være rart at få brugeranmeldelser på "De mere budgetvenlige skærme"

Du kan finde inspiration ved at læse de andre/ældre brugeranmeldelser her på siden...

På forhånd tak! :)
PeterD skrev:Rigtig spændende valg og FINT du ikke går på kompromis med mærket!

Kvalitet fornægter sig IKKE!'

PS.Hvis du har tid og lyst. Gentager: KUN hvis du har tid og lyst, kunne en lille brugeranmeldelse mht. billede og hudtoner/ farver/sortniveau/genskær? samt visning af normalt HDbillede og bluray, være særdeles velkommen :)

Dette er især interessant, da det ofte er alle "topmodellerne" der bliver testet. Det kunne være rart at få brugeranmeldelser på "De mere budgetvenlige skærme"

Du kan finde inspiration ved at læse de andre/ældre brugeranmeldelser her på siden...

På forhånd tak! :)
Der er jo allerede en test fra Flatpanels på netop AS600 - og jeg tror ikke jeg kan bidrage med så meget teknisk viden.

Der er en mærkbar forskel i sortniveau fra min gamle PZ85. Jeg tror dog mest grunden er, at lysstyrken var skruet op på PZ85 (lys stue).
Genskær er MEGET bedre ift. PZ85. Det er en semi-mat skærm.