Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af mibemo
Jeg er lidt varm på et Samsung UE55H7005. Ved sammenligning af priser i DK og Sverige Er de meget billigere i Sverige. 15000 SEK i Sverige og 16000 i DK. Når man tager kursfordelen i betragtning, er de overordentlig meget billigere i Sverige. Næsten 4000 kr.

Kan det passe?? :o Kan der være forskel på modelnumrene mellem landene?

Se prissammenligningerne her:

DK: http://www.pricerunner.dk/pl/2-2969987/ ... ign-Priser
Sverige: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2608441

Er der noget jeg misforstår? Ellers er et da bare at futte over broen og købe det.

Vh
Mikael B. Mortensen
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Det skulle umiddelbart være samme tv. Samsung laver en model til hele Norden, som slutter på 5 i modelnummeret. Jeg kan ikke andet end forestille mig, at du blot kan vælge dansk når du starter tv'et og derfra spiller det.

Men manual er naturligvis på svensk. Ved ikke hvordan Samsung forholder sig garantimæssigt. De har jo en slags premium-ordning, hvor de kommer hjem til folk, hvis noget går i udu. Det gør de sikkert ikke, hvis man har købt i Sverige.
Af mibemo
Tak for hurtigt svar. Jeg har kontaktet Samsung support, som bekræfter, at garantien ikke dækker i Danmark. Men man skal alligevel køre nogle gange over broen før det ikke kan betale sig.
Utroligt at prisforskellen er så stor. Har de mon lavere afgifter i Sverige, eller er avancerne bare lavere?

Vh Mikael
Af mibemo
jesperb-64 skrev:Den Svenske krone står i en lav pris nu.
Ja, men det gør det vel ikke billigere at indkøbe produkterne i Sverige. Nu ved jeg ikke hvor Samsungs skærme produceres, men det er nok ikke i Sverige. Prisen for at indkøbe skærmen til forhandlerne må da være nogenlunde den samme på tværs af grænserne. Der kan sikkert være nogle storkøbsfordele, men det tror jeg ikke er tilfældet her.

Vh Mikael
Af DavidHimself
mibemo skrev:Ja, men det gør det vel ikke billigere at indkøbe produkterne i Sverige.
Valutakurserne indbyrdes har stor betydning i de enkelte lande - Danmark har der ud over ekstra afgifter i forhold til Sverige :) but in the end: "Does it fucking matter?" ;) skærmen er piv billig og bor du tæt nok på Sverige er det måske besværet værd... Personligt giver jeg med glæde de ekstra penge med dansk garanti og afhentning på adressen :)
Af jng
Rasmus Larsen skrev:...

Men manual er naturligvis på svensk.
...
Du må have åbnet mange Samsung-emballager med "nordiske" produkter. Har du NOGENSINDE været ude for, at emballagen ikke har indeholdt manualer på alle nordiske sprog, enten som samtryk eller som separate manualer?
Af mibemo
DavidHimself skrev:
mibemo skrev:Ja, men det gør det vel ikke billigere at indkøbe produkterne i Sverige.
Valutakurserne indbyrdes har stor betydning i de enkelte lande - Danmark har der ud over ekstra afgifter i forhold til Sverige :) but in the end: "Does it fucking matter?" ;) skærmen er piv billig og bor du tæt nok på Sverige er det måske besværet værd... Personligt giver jeg med glæde de ekstra penge med dansk garanti og afhentning på adressen :)
Nej, det er nok ikke så vigtigt. Men 4000 kr. sparet er også en slags penge, så jeg tager nok turen over broen (bor i Hvidovre)
Tak for svarene :)

Vh Mikael
Af henriksen78
jeg har lige snakket med HFK og samsung

der er samme garanti/reklamation på vare købt i sverie.

Det er lidt fedt, det tror jeg s... jeg hopper på. det er et godt tilbud
Af mibemo
henriksen78 skrev:jeg har lige snakket med HFK og samsung

der er samme garanti/reklamation på vare købt i sverie.

Det er lidt fedt, det tror jeg s... jeg hopper på. det er et godt tilbud
Jeg fik at vide, at onsite garantien ikke dækker på tværs af landegrænser. Men garantien gælder selvfølgelig. Så skal man bare selv sørge for at transportere til reparation i Sverige.

Ja, det er et godt tilbud :)