Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Juusuhako
Så købte de TV... De tog ned i forretning hvilket jeg også synes er fint nok, og endte med et fra Philips. http://www.philips.dk/c/tv/5000-series- ... 09_12/prd/. Synes også selv det var et rigtig fint TV.

Det stod side om side med et 100HZ tv (det er selv 50HZ), men Philips har åbenbart noget i deres software der gør at billedet kører som et 100HZ som medarbejderen fortalte os (kunne i hvert fald heller ikke se forskel). Over over det stod et 50HZ hvor vi tydeligt kunne se hvor "dårligt" det så ud, og slet ikke ligeså "flydende".

Synes også det var rigtig fint at TVet havde en opsætning hvor man kunne indstille farve/kontrast/skarphed/lyd osv. første gang man tændte det.

Der blev vidst også sagt tidligt i tråden at de nye Philips burde være rigtig gode... og da denne model kun er 3 uger gammel må det jo være en af dem, og det virker helt klart til at man ikke er gået helt galt i byen med sådan et. :)
Af PeterD
SUPER.

Tråden var også ved at blive lidt lang...

Brug billedindstilling: Biograf eller måske normal (lidt skarpere?)

Skru ned for kontrast og lys (skal være omkring midten)

Og SLÅ ALT billedforbedring FRA
PeterD skrev:SUPER.

Tråden var også ved at blive lidt lang...

Brug billedindstilling: Biograf eller måske normal (lidt skarpere?)

Skru ned for kontrast og lys (skal være omkring midten)

Og SLÅ ALT billedforbedring FRA
Nu jeg ikke lige hjemme ved dem nu.. Men deres stue er simpelthen SÅ LYS (en hel væg af kæmpe vinduer lige bag TVet), at man nærmest skal have solbriller på derinde om formiddagen/eftermiddagen, fordi det er så lyst... Så det nyttede ikke at have lav lysstyrke/kontrast på.

Vedr. billedeforbedringer er jeg ikke sikker på hvad der er slået til andet end de ting der står på den hjemmeside jeg linkede til (Pixel Precise HD, Digital Natural Motion og hvad end der nu er). Men alt i alt var billedet altså super flot og flydende, ifht. hans gamle Samsung.

edit: Fandt faktisk et billede af hvordan huset er (ikke deres, men samme adresse): http://peecee.dk/uploads/072014/4aa8682 ... _Large.jpg - der hvor den røde cirkel er står TVet og peger ud mod centrum af stuen, hvor der står møbler... Det kan godt være det ikke ligner meget, men det altså så man nærest kniber øjnene sammen. :D