Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Kampmann
Jeg overvejer nyt fjernsyn og disse to modeller er med i overvejelserne, da jeg synes det lyder til at man får meget for pengene. Men jeg kan ikke umiddelbart finde den store forskel på dem bortset fra designet, så hvad er det lige man får for den sidste tusse. Nogle der kan fortælle hvad jeg har overset.

http://www.hifiklubben.dk/Products/sams ... -tv-69570/

https://www.komplett.dk/samsung-48-3d-l ... 34E45CBAB6
6675 har micro-dimming det har en 6505 ikke.
Microdimming stammer fra de større modeller og kan justere kontrasten flere steder på billedet frem for hele billedet ad gangen. Kan give dig større konstrast.

Hvad angår sony W805 og W828 er der en væsentlig forskel her også. 828 har mulighed for at bruge BFI(black-frame insertion) i kombination med motionflow og scanning backlight.
Det betyder faktisk at e 828 kan opnå det man kalder 1080p moving resolution i modsætning til 805 der kun har 300. Det er meget tydeligt ved bevægelser. Det giver et lidt mørkere billedet, men ser man en film i aften-belysning giver det nærmest et plasma-agtigt billede.
Af doomguy
red_martians skrev:Hvad angår sony W805 og W828 er der en væsentlig forskel her også. 828 har mulighed for at bruge BFI(black-frame insertion) i kombination med motionflow og scanning backlight.
Det er før diskuteret her på siden, og du tager fejl. w805 og w828 har de samme motionflowindstillinger, i hvert fald i 50"-udgaven. Det er vist noget med at 42"-udgaven har mere begrænsede indstillinger, men det er mig bekendt også fælles for de to modeller.

Specifikationer på Sony's hjemmeside er fyldt med fejl, og det er nok her misforståelserne kommer fra.
Af Kampmann
Kan man se forskel om der er micro dimming eller ej, eller er det bare endnu en feature der alligevel skal slåes fra for det bedste billede til film? Ser mest film og sport og en smule 3D. Mener at have læst et sted, at når et samsung fjernsyn bliver sat i "filmmode" bliver mange af billedeforbedringerne sat ud af spil.

Hvilke af de to skærme vil I anbefale?