Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej

Jeg har et fem år gammelt Panasonic-plasma-tv, hvor alle tre HDMI-indgange røg på samme tid (jeg havde tilsluttet en pc, der viste DVD, da jeg tog kablet ud, virkede indgangene ikke).

1. Kan det mon betale sig at få sådan noget repareret?

2. Jeg har set adskillige nye LED-tv og hold da op, hvor er billedkvaliteten* dårligere end det gamle plasma-tv. Er det bare "fact of life", som man skal leve med?

*Jeg ser overordentlig meget fodbold, og de LED-tv, som jeg har set fodbold på, kan ikke følge med i opdateringen af billedet.

Hilsen
Thomas
Sjovt nok har mit Samsung fjernsyn gjort nøjagtig det samme. Det er også 6 år gammelt. Jeg har forhørt mig hos centerservicegruppen og ud fra min forklaring ville en reparation koste 2000 kr, da det er hovedprintkortet der skal skiftes. Jeg har dog en HDMI indgang på siden der stadig virker, men det er måske kun et spørgsmål om tid. Så jeg er også på udkig efter nyt.
Surt show med de HDMI indgange.
Men ang LCD vs Plasma billedkvalitet så må det vel stadig være muligt at få fat i et af de sidste plasma tv fra f.eks Panasonic.
Jeg har selv et Pana VT50 og håber fandme det holder til jeg har råd til et oled tv.
For billedoplevelsen på et af de nuværende LCD tv er bare til grin efter min mening. O_O
Af Supergris
Hvis du bruger lidt tid på, at indstille et af de nyere LCD-tv af bedre kvalitet, så kan de faktisk godt levere et fint billede, så til grin, vil jeg ikke kalde dem, dog får man ofte bedre billedkvalitet pr. kr. ved plasma-teknologien, men den er jo ved at være en saga blot...
Af bendejo
Tak for alle svarene.

Jeg endte med at udskifte mit elskede Panasonic til fordel for et Sony - vurderede at det sikkert ikke kunne betale sig at få repareret et så gammel plasma-tv.

Her er det nye - valgte 42", fordi jeg ikke vil have stort skrummel.
Sony KDL-42W805BBN 3D LED TV

Glæder mig (frygter det værste) til at afprøve det på en fodboldkamp.