Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af stergakis
Hej,

Jeg er i syv sind og jeg håber derfor I kan hjælpe.

Jeg står og skal vælge imellem enten Panasonic TX55AS640B eller Samsung UE55F8005

Jeg har været rundt og kigge og pille men jeg kan ikke rigtig bestemme mig. Så jeg ville rigtig gerne høre jeres anbefalinger. Jeg har set mig varm på Panasonic men har kun haft Samsung så jeg ved intet om Panasonic ud over at de altid får ros for deres billedekvalitet

Det går jeg og overvejere er:

Samsung har:
2 tunere
Tyndere
2x40 watt højtalere

Hvad med holdbarhed - skal man være nervøs for udløbsdato for komponenter
som man har hørt så meget om?

Panasonic:
Jeg synes lyden er lidt flad i forhold til andre tv - har det noget på sig?
Det fjernsyn jeg pillede ved i butikken der synes jeg menuerne laggede lidt - kan det passe?
Nogle der kan verificere at billedet er bedre end Samsungs?

Håber I kan hjælpe ;;)

Mvh
Michael
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Imellem de to tv synes jeg ikke der er tvivl om at F8005 giver det bedste billede. Det er en topmodel fra 2013, hvorimod AS640 er en mellemprismodel fra 2014.

Holdbarheden kan man naturligvis frygte for efter DR Kontant udsendelsen, men vi har lavet en rigtig undersøgelse (resultaterne præsenteres snart) som ikke kommer til samme konklusion.

Men der er naturligvis stadig opdateringer på Smart TV delen, hvor Samsung ikke hidtil har været opgaven moden. Når det er sagt, så er Panasonic dog nok ikke meget bedre.
Ved godt det er en anden Panasonic model. Men jeg synes Panasonic AS740E 2014 har en del dirty-screen og spor efter hurtige bevægelser. Og skærmen spejler en del i forhold til Sony' s W8 2014
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Ja, er heller ikke selv så imponeret af AS740. Den har i øvrigt IPS-panel, ligesom mange af de andre Panasonic 2014-modeller. AS600 og AS640 har VA-paneler, så de har ikke samme dirty-screen look.
Kozmok skrev:Ved godt det er en anden Panasonic model. Men jeg synes Panasonic AS740E 2014 har en del dirty-screen og spor efter hurtige bevægelser. Og skærmen spejler en del i forhold til Sony' s W8 2014
Dirty-screen. kan ses på alle LG modeller, samt tv fra andre mærker, som også benytter et IPS panel. Så i min verden, så ville jeg gå langt udenom tv, som benytter IPS paneler.
Så fik jeg endelig taget springet. Jeg besluttede mig for at vælge Samsung F8005 istedet for Panasonic'en.

Det der gjorde udslaget var:
Bedre lyd
Tyndere skærm
2 tunere
mulighed for at optage via usb

og som Rasmus rigtig nok pointerede - Samsung er sidste års topmodel hvorimod Panasonic'en var dette års mellem klasse model

Jeg har nu haft det i en lille uges tid, med alm standard indstillinger - og jeg synes det står ret flot. Jeg har endnu til gode at ændre billedeindstillingerne efter guiden herinde.

Tak for input alle sammen