Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Japer
Køb mit sony hx855 med et sæt 3d briller i titanium original emballage kasse og kvittering
46" med bordstand der kan medfølge vægophæng har 2 du kan få med. Tidligere topmodel. Har alt eet motion du vil ha og. Super design og godt billede. 4000kr er miniumsprisen skal afhentes i holstebro.
Af doomguy
Alt hvad jeg har set tyder på at de to tv'er er identiske (i 50" udgave i hvert fald).

w805b har akkurat de samme motionflow-indstillinger som nævnt i denne anmeldelse: http://www.hdtvtest.co.uk/news/kdl50w82 ... 023650.htm
Jeg har målt lysstyrken i impulse med de nævnte indstillinger til 48 cd/m2, så der er der umiddelbart heller ikke nogen forskel. Dog virker impulse-indstillingen stadig ubrugelig for mig da det flimrer frygteligt.

Jeg hører selvfølgelig gerne fra folk der kan fortælle mig hvad forskellen så skulle være.
Af doomguy
doomguy skrev:Alt hvad jeg har set tyder på at de to tv'er er identiske (i 50" udgave i hvert fald).

w805b har akkurat de samme motionflow-indstillinger som nævnt i denne anmeldelse: http://www.hdtvtest.co.uk/news/kdl50w82 ... 023650.htm
Jeg har målt lysstyrken i impulse-indstillingen med de nævnte indstillinger til 48 cd/m2, så der er der umiddelbart heller ikke nogen forskel. Dog virker impulse-indstillingen stadig ubrugelig for mig da det flimrer frygteligt.

Jeg hører selvfølgelig gerne fra folk der kan fortælle mig hvad forskellen så skulle være.
Af Kozmok
spede skrev:Tak Red_Martins - så tror jeg det bliver "42 W8. Prøver dog lige at høre om jeg kan se noget sport på TV før jeg køber det for at teste det her manglende motionflow.

Hvad med det her tv - er det det samme.
http://www.wupti.com/produkter/tv-og-hi ... -3d-led-tv

Jeg kan ikke lige se hvad forskellen skulle være på 805 og 828 når vi taler "42
Sony har sagt, at 42W805 og 42W828 er den samme model, forskellen på koderne er landbaseret (:
Af spede
Kozmok skrev:
spede skrev:Tak Red_Martins - så tror jeg det bliver "42 W8. Prøver dog lige at høre om jeg kan se noget sport på TV før jeg køber det for at teste det her manglende motionflow.

Hvad med det her tv - er det det samme.
http://www.wupti.com/produkter/tv-og-hi ... -3d-led-tv

Jeg kan ikke lige se hvad forskellen skulle være på 805 og 828 når vi taler "42
Sony har sagt, at 42W805 og 42W828 er den samme model, forskellen på koderne er landbaseret (:
Tak for svar - det lyder jo godt. Så kan jeg spare de 500 kr ved at købe hos Wupti. Du har ikke et link til der hvor Sony skulle have sagt eller skrevet noget om dette? Jeg troede nemlig kun det var 828B og 829B der var det samme tv, men i forskellige lande. 828B og 805B er jo forskellig for "50, så lidt mærkeligt det ikke er det for "42.
Af spede
Jo, nem hvis du læser debatten bagefter kan du se at han i det hele taget var i tvivl om "42 havde samme panel som "50. Det har det vidst så vist sig at det har. Men ja jeg kan helleer ikke finde nogen forskel. De har eksempelvis begge 400hz, hvilket kunne tyde på de var ret ens. Så kan jeg godt bestille det over wupti og spare de 500 kr.

Man bliver dog altid lidt usikker med de her modelnavne, som jeg synes er historisk forvirrende. Jeg kan næsten ikke komme på andet man kan købe med så mange forvirrende og forskellige navne. Man kan næsten komme til at tro det er gjort bevist forvirrende for forbrugerne, så de ikke helt ved hvad de skal sammenligne med.
Af chico
Jeg har læst et sted at de store kæder får lavet modeller med deres egne modelbetegnelser - hvis en udbyder kun har den ene af de 3 modeller kunne de jo tyde på at det er sådan det hænger sammen?
Af karse
Jeg overvejer selv at købe 50W805b til 5999 i dag. Vil primært bruge den til kabel tv samt pc/konsol spil og den lave inputlag får det til at virke som et godt valg. Det eneste der holder mig lidt tilbage er 3D delen hvikelt jeg godt kunne tænke møg at benytte en gang i mellem i spil men den lyder til at være stort set ubrugelig?
Af doomguy
karse skrev:Jeg overvejer selv at købe 50W805b til 5999 i dag. Vil primært bruge den til kabel tv samt pc/konsol spil og den lave inputlag får det til at virke som et godt valg. Det eneste der holder mig lidt tilbage er 3D delen hvikelt jeg godt kunne tænke møg at benytte en gang i mellem i spil men den lyder til at være stort set ubrugelig?
Hvis det kun er en gang imellem kan det nok godt gå. Kvalitetstabet vil ikke være lige så stort i spil som det er med film, da det eneste 1080p-indstilling man kan spille i er 1080p24, hvilket har alt for højt input lag til at det kan bruges til noget efter min mening, og de fleste ville jo nok vælge 60 fps hvis muligheden er der. Desuden flimrer brillerne meget i 24hz (i hvert fald på dette tv).
Så vidt jeg har forstået er 3D-opløsning på w8'eren 1920x540, så du mister 180 linjer. Alternativt kan du køre over/under vha. et program som tridef (nvidia har i hvert fald ikke muligheden inbygget - jeg ved ikke med AMD) og der burde det være muligt at udnytte tv'ets fulde 3D-opløsning, men umiddelbart oplevede jeg lidt højere input lag med denne løsning. Jeg prøvede dog kun et enkelt spil, og jeg havde ikke FPS-counter kørende, så jeg kan ikke udelukke at det havde noget med frameraten at gøre. Dog var det et ældre spil og alt var på low, så jeg tvivler på det var der problemet lå. Jeg tænker at det nærmere har noget at gøre med hvordan tv'et håndterer side by side og over/under formaterne i forhold til frame packing.