Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Eagledrop
Hej,

Jeg har gået og overvejet at købe nyt tv i et stykke tid, da mit nuværende kun er 26".

Jeg har ikke de store krav til tv'et udover at det skal være 40-48" og at mit budget er på omkring 5000,- kr.

Brugen af tv'et er mest i form af netflix via ps3, lidt spil og ellers almindelig kabel tv.

Jeg har indtil kigget på Samsungs 46" UE46F6515

http://www.hifiklubben.dk/Products/sams ... -tv-58288/

De anmeldelser jeg har kunne finde virker positive, hvilket selvfølgelig er en god ting.
Fordelen er også, at det i mine øjne også har et pænt design og en fod hvorpå tv'et kan dreje. Det skal nemlig ikke hænges op på væggen.

Er der nogen der ved noget om dette tv eller har i andre forslag? :)
Af PeterD
Sorry to say

But

Brugt Panasonic plasmaskærm giver mest BILLEDkvalitet pr. krone.

Køber du LED skal du indstile dig på at betale mere end 5000 for et fornuftigt billede.

Sælgerne vil dog være mere end villige til at sælge dig en skærm, og måske sidste års model hvis du er (u)heldig...
Af doomguy
PeterD skrev:Køber du LED skal du indstile dig på at betale mere end 5000 for et fornuftigt billede.
Jeg vil mene at man godt kan få et "fornuftigt" billede til 5000 kr. w605bb får f.eks. fine anmeldelser og kan pt. fås til den pris. Den er også fin til spil. Alternativt en Panasonic E6, men det lader til at denne har en tendens til ujævn baggrundsbelysning (dog findes der gode eksemplarer).

Jeg synes det er lidt ekstremt stadig at anbefale en teknologi der i praksis er død, især når man samtidig undlader at oplyse om ulemperne ved den (burn-in, phosphorspor, false contouring, flimmer mm.)
Af elmo
Jeg har 55" udgaven af dette 2013 Samsung TV - altså 55F6515. Jeg er glimrende tilfreds med billedkvalitet, Smart-TV og i det hele taget og ville købe samme igen. Jeg ved der er mange her på flatpanels.dk som synes det eneste som duer er Panasonic plasma. Men for mig er billed kvaliteten ganske glimrende på F6515 og sikkert også på de andre forslag i tråden
Af Eagledrop
Tak for svarene. Jeg står nu og overvejer mellem Samsungs 46" UE46F6515 og Sonys 48w605bb, det vil jeg nok tænke over i en stund :)