Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af kbr100
Hej folkens

Ifølge flatpanels.dk's artikel om Samsungs 2014 modeller står der tydligt, at Samsungs 6505 model har twintuner.

Men når jeg ser beskrivelser af modellen (mere præcist UE406505) så står der intet om twintuneren. Og på samsungs hjemmeside står der ikke meget om modellen, og i manualen til modellen, fra Samsungs hjemmeside, står tintuner ikke nævnt én eneste gang :-/

Så vil lige være helt sikker på at Samsungs 6505-model har twintuner, ved at spørge er i forummet inde jeg bestiller den.

På forhånd tak:-)
Med venlig hilsen
Kenneth Boye
Svendborg
Af Kaare
Mig bekendt var denne model allerede i handlen i 2011, og er for øvrigt ikke forsynet med twin-tuner, selvom Flatpanels oplyser angiver det under specifikationer. Havde modellen haft twin-tuner kan du være forsikret om, at Samsung på deres egne sider havde oplyst om denne væsentlige egenskab ved fladskærmen, model UE406505.
Jeg sidder med et ark foran mig, udleveret af Samsung, på et kursus jeg har været på, og derpå står der at H6505 modellen har fået twin-tuner. Det er korrekt at sidste års model ikke havde, men i år har den.
Af kbr100
OK, så må det vel være rigtigt, hvis Samsung selv er kilden.. Bare mærkeligt det ikke står flere steder på nettet, fx hos Bilka eller Komplett, det er jo en væsentlig tilføjelse i mine øjne :o

Er der derudover nogen der ved hvorfor Samsung stadig i mange tilfælde har F-modeller (2013) og ikke H-modeller (2014) på deres hjemmeside? Hifipriser.dk er heller ikke opdateret med de nye Samsung modeller.

Syntes det går lidt trægt med at introducere 2014-modellerne, eller er det bare mig der er for ivrig? :)
Af Michsq
kbr100 skrev:OK, så må det vel være rigtigt, hvis Samsung selv er kilden.. Bare mærkeligt det ikke står flere steder på nettet, fx hos Bilka eller Komplett, det er jo en væsentlig tilføjelse i mine øjne :o

Er der derudover nogen der ved hvorfor Samsung stadig i mange tilfælde har F-modeller (2013) og ikke H-modeller (2014) på deres hjemmeside? Hifipriser.dk er heller ikke opdateret med de nye Samsung modeller.

Syntes det går lidt trægt med at introducere 2014-modellerne, eller er det bare mig der er for ivrig? :)
En forklaring kunne være at Samsung ikke har solgt det antal units, som de havde forventet og det derfor har taget lang tid at tømme lagerne for 2013 modeller og derfor har 2014 modellerne ligeledes ladet vente på sig, fordi først skal Samsung have tømt lagerne og når de har gjort det, så skal forhandlerne også lige sælge de TV før de kan få 2014-modellerne ind på lageret.
Mortenhans89 skrev:Jeg sidder med et ark foran mig, udleveret af Samsung, på et kursus jeg har været på, og derpå står der at H6505 modellen har fået twin-tuner. Det er korrekt at sidste års model ikke havde, men i år har den.
Så vidt jeg ved er det kun H6675 der har dualtuner. De resterende skulle kun have single-tuner. Men skal heller ikke afvise at jeg har misset noget i farten
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Husk at man ikke kan tale om "6505" modellen uden at angive bogstavet foran. "6505" kan være mange forskellige modeller, da der kommer en ny hvert år.

F.eks. er H6505 en 2014-model, men F6505 er en 2013-model. F6505 har ikke twin-tiner, men H6505 har.

H = 2014
F = 2013
ES = 2012
D = 2011
osv.