Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej,
Har købt et Samsung 46F6500, som er EU varianten af 46F6505 som jeg har forstået,
Er købt ved dansk internet forhandler.

Dette tv understøtter angiveligt hbb, men jeg kan ikke få hbb til at virke umiddelbart.
Har så set at man kan ændre varianten af TV'et via dets service menu.
via anvisning i nedenstående link

http://www.hifi-forum.de/viewthread-151-25193.html

Hvis jeg varianten ændrer den til Nordic, (som jeg antager dækker Danmark) er det stadig ikke muligt at få hbb til at virke, alt andet virker inklusiv korrekte programnumre fra boxerTV.

Jeg kan imidlertid få hbb til at virke hvis jeg via service menuen ændrer variant fra
EU til EU_GER, men så står kanalnumrene fra Boxer ikke med de normale programnumre som på alle andre TV, øv.

Og man må undres, jeg har flere steder set angivet at denne version har hbb, (og det har den jo så egentlig også).

Men hvad pokker har Samsung ud af at blokere det i udvalgte lande?,

Jeg overvejer ihvertfald kraftigt at returnere den igen, mens jeg har muligheden.

En anden ting, TV'et har både DVBT og SAT tuner, og det er jo fint, men jeg kan ikke lave en favorit liste med en blanding af både DVB-T og SAT kanaler, kan det passe?

Håber nogen har løsningen,

mvh.
Af sbp60
Ja, det har jeg, men der sker intet, har prøvet både med "spole" knapper og menu venstre/ højre knapper, det eneste der sker er at der skiftes side frem hhv tilbage i smart hub' en.
Mvh. sb
Jeg prøvede på mit 55F6515 at sætte location fra NORDIC til EU_GER via servicemenuen (ALT bliver nulstillet). Efter dette er menu sproget tysk, og jeg kan kun søge efter kanaler i Tyskland/Østrig/Schweiz. Jeg kan ikke se at jeg kan vælge kanal-ID og får kun få af mine Yousee kanaler frem.
Hvis jeg på en DR kanal trykker på den røde A knap, kommer beta HBB (beta) menuen frem, og jeg kan se programmer fra de sidste dage. Virker umiddelbart bedre end DR.NU apps – bliver spændende at se hvordan det bliver i juni.
Jeg har de danske apps, og via
Mute Return Vol + CH ∧
kan jeg vælge Danmark i Smart-hub.
Jeg satte Netværks-ID, frekvens og Symbolrate manuelt og gjorde en ny kanalskanning, og nu findes alle Yousee kanaler på Guide (på ’normale’ pladser) og SmartHub og HBB virker også.
Jeg vil teste dette de næste dage. Hvis alt virker kan jeg lægge en detaljeret beskrivelse op. Jeg vil dog allerede nu advare mod at dette kræver ændringer via service menu, som potentielt kan være katastrofalt. Under alle omstændigheder er det nok værd at vente på den officielle support fra Samsung og DR, men opmuntrende at dette ser ud at være teknisk muligt.
Af sbp60
He,
Jeg har så også valgt at sætte location til EU_GER, Jeg får v. kanalsøgning aller kanaler fra Boxer TV, men i tilfældig rækkefølge og ikke de normale std. kanalnumre Boxer bruger,
men det må jeg så leve med, (og ændre numrene manuelt).
OBS, fandt ud af at hvis man låser kanal numrene op er det muligt at eksportere og importere programlister til /fra en USB stick.

Hbb virker som det skal både på DVBT og SAT kanaler, og jeg har da også danske apps, bl.a you-see og kanal-sport.

Jeg forstår ikke lige den med at skifte sprog i Smart hub. Hvis jeg aktiverer Smart hub og prøver din taste sekvens sker der intet bortset fra at der skiftes kanal?

Må da håbe at Samsung indser at deres holdning om at man skal købe et upgrade kit til 2000 kr, for at fåhbb, en funktion som allerede er indbygget i TV'et er at gøre grin med kunderne.

mvh sb
Hej,

Metoden for at byte land for Apps :

1. Set the TV to the TV source, press the source button and use the navigation pad, select TV and then click to select.
2. Open the Main Menu.
3. Use the navigational pad to select the System portion of the Main Menu, and then click to enter the sub menu.
4. Setup will be selected by default, click to begin the setup.
5. You will begin the on-screen setup that you completed when you first bought the television. Your previously entered information will be retained.
6. Continue through the on-screen setup until you arrive at the Smart Hub Terms & Conditions, Privacy Policy page in the on-screen setup.
7. With the Smart Hub Terms & Conditions, Privacy Policy page up on the TV press the following buttons in sequential order.
Mute Return Vol + CH ∧ Mute
8. The country list will appear. Select your country from the list and then click to continue.

Dette fra : http://www.eyeondemand.com/2013/06/21/h ... app-store/

Jeg har normalt sat dette til "United Kingdom" fr at få BBC, ITV etc. apps.

Har du prøvet at lave en ny kanalsøgning med manuel angivelse af Netværks-ID, Frekvens &
Symbolrate ? Du kan enten først checke disse I din nuværende setup eller måske se den på nettet for din TV leverandør
Af Stone56
sbp60 skrev:He,
Jeg har så også valgt at sætte location til EU_GER, Jeg får v. kanalsøgning aller kanaler fra Boxer TV, men i tilfældig rækkefølge og ikke de normale std. kanalnumre Boxer bruger,
men det må jeg så leve med, (og ændre numrene manuelt).
OBS, fandt ud af at hvis man låser kanal numrene op er det muligt at eksportere og importere programlister til /fra en USB stick.

Hbb virker som det skal både på DVBT og SAT kanaler, og jeg har da også danske apps, bl.a you-see og kanal-sport.

Jeg forstår ikke lige den med at skifte sprog i Smart hub. Hvis jeg aktiverer Smart hub og prøver din taste sekvens sker der intet bortset fra at der skiftes kanal?

Må da håbe at Samsung indser at deres holdning om at man skal købe et upgrade kit til 2000 kr, for at fåhbb, en funktion som allerede er indbygget i TV'et er at gøre grin med kunderne.

mvh sb
Jamen det er slet ikke nødvendigt at lave den stor ændring , i skal kun lave det inde i Smart Hub så er alt næsten som det plejer minus de danske App det virker på mit 55ES8005
Af sbp60
Hej,
Så vidt jeg kan se må dit tv være en 2012 model, der er sket en ændring til 2013 modeller hvor man kan ikke skifte lande menu i Smart hub på en 2013 model,
det er også det som Rasmus Larsen konkluderer tidligere i tråden.

men igen, mon ikke samsung finder en løsning, ...

mvh .
sb.
Af Stone56
men igen, mon ikke samsung finder en løsning, ...

Jo det må vi da håbe på de gør, men tror jeg er heldig med at det kan lade sig gøre på mit 2012 model, for det bliver nok kun ned til 2013 der kommer en løsning fra dem
Xlander skrev:Hej der, når jeg går ind i service menu så er mit punkt Nordic grå og kan slet ikke vælge det punkt,nogen forslag?

Tv er et UE46D8005
Denne her metode virker vist kun på 2013 modellerne. Og den metode jeg henviser til i 2. indlæg er til 2012 modellerne.

Jeg har endnu ikke set en løsning til 2011 modellerne, som din D8005 er.