Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af jensholm
Hej alle.

Jeg regner med at skifte min UE46D8005-skærm ud med en UE65HU7505-skærm da jeg synes den har et vildt lækkert design (bl.a. at den IKKE buer) og at prisen er fornuftig (30.000 vejledende). Jeg regner dog først med at købe den om ca. et halvt år når prisen er nede i ca. 20.000.

Jeg tænkte vi kunne lave en tråd her med anmeldelser, oplevelser, kommentarer osv. til HU7505-skærmen, da jeg fornemmer at mange har kig på netop denne skærm. Så hvis man finder anmeldelser eller lignende må man gerne poste det i tråden. :)

Håber der er interesse i dette :D

Venlig hilsen

Jens
Af Slettet_bruger9
jensholm skrev:Hej alle.

Jeg regner med at skifte min UE46D8005-skærm ud med en UE65HU7505-skærm da jeg synes den har et vildt lækkert design (bl.a. at den IKKE buer) og at prisen er fornuftig (30.000 vejledende). Jeg regner dog først med at købe den om ca. et halvt år når prisen er nede i ca. 20.000.

Jeg tænkte vi kunne lave en tråd her med anmeldelser, oplevelser, kommentarer osv. til HU7505-skærmen, da jeg fornemmer at mange har kig på netop denne skærm. Så hvis man finder anmeldelser eller lignende må man gerne poste det i tråden. :)

Håber der er interesse i dette :D

Venlig hilsen

Jens
Hej Jens

Jeg har også kig på det her fjernsyn, har enten tænkt på at købe HU7505 eller UE55F9005 men vil gerne vide hvad forskellen er på dem ud over 4K.
Af Sylvest
HDMI 2.0 betyder blandt andet at man kan se 4K billeder med 60 fps (frames pr second) mod F9005's HDMI 1.4 som kun understøtter 30fps.
Det betyder måske ikke så meget i nutidens tv udsendelser. Men hvis du har en playstation eller xbox så vil der være en markant forskel. Derudover er fx Hobitten optaget i 48fps så når der engang kommer film i ægte 4K til køb/streaming så vil du ikke kunne få hele oplevelsen med hdmi 1.4

HDCP (high-bandwidth digital content protection) er den kryptering der vil blive brugt når du (engang) køber 4K film. Da F9005 mangler den så vil du kun kunne bruge F9005 til at afspille 4K hjemmevideoer (eller traditionelle dvd/bluray opscaleret).

Der er i øvrigt en udmærket artikel her: http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1386843186 som fortæller lidt mere om hvad man skal være forberedt på ved køb af 4K tv.
Af Non-Desperado
Men hvad så med kombinationen F9005 + One Connect 2014 (~4.000 kr.)?
Jeg synes at have læst at ved at udskifte hele boksen, som man jo gør ved F9005, skulle man komme op i HDMI 2.0 osv.

Nå, jeg fandt ud af, at den var her på siden, at jeg læste det, så ovenstående skulle være god nok.
Af troopa85
Elgiganten sælger f9005 til 14799, men når det er sagt kan man sikkert snart få hu7505 til en pris der nede af, de nye modeller starter jo altid højt og så behøver man ikke evo kit også.

Hvis det ikke haster ville jeg nok vente da dette års 4k tv starter på en meget lavere pris end 4k 2013 modellerne, så man kan roligt vente og se tiden lidt an hvis det ikke haster. Normalt anbefaler jeg ellers at man køber sidste års modeller omkring dette tidspunkt men lige på 4k fronten starter de nye tv på en så markant lavere pris at der er ide i at vente og se anmeldelser mv, det samme gør sig gældende for Oled TV da de også bliver markant billigere i år end sidste år.

Og hvorfor kun overveje samsung? der er 4k på vej på alle fronter.
Af Slettet_bruger9
troopa85 skrev:Elgiganten sælger f9005 til 14799, men når det er sagt kan man sikkert snart få hu7505 til en pris der nede af, de nye modeller starter jo altid højt og så behøver man ikke evo kit også.

Hvis det ikke haster ville jeg nok vente da dette års 4k tv starter på en meget lavere pris end 4k 2013 modellerne, så man kan roligt vente og se tiden lidt an hvis det ikke haster. Normalt anbefaler jeg ellers at man køber sidste års modeller omkring dette tidspunkt men lige på 4k fronten starter de nye tv på en så markant lavere pris at der er ide i at vente og se anmeldelser mv, det samme gør sig gældende for Oled TV da de også bliver markant billigere i år end sidste år.

Jeg tror jeg køber den nye HU7505 enten i 55 eller 65 tommer
Af o27
troopa85 skrev:Elgiganten sælger f9005 til 14799, men når det er sagt kan man sikkert snart få hu7505 til en pris der nede af, de nye modeller starter jo altid højt og så behøver man ikke evo kit også.

Fordi det kun er Samsung det er så smarte at tilbyde hhv evolution kit og One Connect så du kan opgradere via ny boks fremfor skifte hele TV
Af Non-Desperado
Sylvest skrev:F9005 + evolution kit = 18K + 4K = 22K
HU7505 = 20K

så kan man jo tænke over det

priserne er for 55"
Og lige nu sælger Elgiganten UE65F9005 til 24.999 kr. (+ One Connect til 4.000 kr.), så man kan få et fuldt opdateret 65" UHD for 29.000 kr.
Om 9005'eren så er bedre end 7505 rent panelmæssigt, ved jeg ikke.
Af jensholm
Flatpanels får ikke 7505 til test, men det lyder som om 7505 er identisk med 8505 som de får til test, bortset fra kurven.
Nogen der har fundet anmeldelser af 7505 på nettet?
Af Michsq
I går i Elgiganten i Aalborg havde de sat en kasse frem med 55HU7505, som skulle sættes op i dag, så hvis man ville det i aktion, så skulle det blive sat op derude i dag.