Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af MortenR
Hej folkens.
Jeg står og skal til at købe nyt tv, og har i den sammenhæng kig på et LG 42LA6208 ved mediamarkt i flensburg. Jeg prøver dog at finde ud af hvorvidt 6208 modellen kan det samme som 620V modellen. Og dermed bruges til DVB-T2 (altså boxer)

Jeg havde først kig på et samsung, men har bare fået et rigtigt godt indtryk af LG. Tvet skal kunne optage til usb, køre netflix app, have modul til boxer kort, og kunne bruges til konsolspil (så min 100hz) nå ja, og så har jeg max 4000kr
Af troopa85
Tja det er bedre TV for samme penge umiddelbart, specielt sonyen udmærker sig ved konsol gaming da Sonys 2013 modeller har lavere input lag end alle andre mærker, derudover har den god kontrast og sort niveau her kan LGen ikke være med. Den eneste grund til at vælge LGen fremfor de 2 er hvis du vil have 3d.
Af Bent odense
="Torben Rasmussen skrev:
Nej, du skal så afgjort ikke have en masse "Hz" for at det er godt at game på. Alle disse systemer har til formål at skabe kunstige billeder, hvilket tværtimod forsinker billedet og gør det ganske umuligt at spille på skærmen. Derfor skal TV'et alligevel sættes i den såkaldte "Game Mode" når du spiller, hvilket deaktiverer alle disse frekvenssystemer og så kan du jo ligeså godt lade være med at betale for dem! Emnet har været vendt ret mange gange herinde, så du kan med fordel søge lidt i forum for at se alle de øvrige svar der er givet om samme emne.
Af MortenR
3d er ikke så interessant.. Men panasonic modellen kan ikke optage, og er derfor i denne sammenhæng urelevant. Sony modellen er simpelthen for dyr.

Må indrømme at jeg synes det er en jungle når det kommer til det her. Jeg tror jeg udsætter projektet.
Af MortenR
Efter at have surfet rundt en del steder efterhånden, ender det vist med at jeg tager kontakt til LG i morgen. Modellen jeg har kig på, har/har ikke DVB-T2 afhængig af hvor man finder det.

Så med en smule held er jeg lidt klogere i morgen. Hvis jeg bliver klogere, poster jeg det herinde, så kan andre måske bruge det til noget.
Af MortenR
Jeg er blevet klogere.. eller dvs, jeg er blevet klogere på hvor lidt kundeservice egentligt kan.
Man kan ikke garantere at den model jeg har kig på kan håndtere DVB-T2, så man bør købe en nordisk model. De ved i øvrigt intet om modeller der ikke sælges i DK.
Brugeravatar
Af edinger
MortenR skrev:Man kan ikke garantere at den model jeg har kig på kan håndtere DVB-T2, så man bør købe en nordisk model.
Hvis du betragter skærmen som en monitor, og lader inputtet komme fra en ekstern boks, kan du købe en hvilken som helst skærm, det skulle være. Også i Tyskland.
Af dk9000
NU er jeg også bare træls

Hvad havde du regnet med der ville ske ? hvis man ringer til NORDISK kundeservice vil de jo klart prøve at proppe en nordisk model på dig ;)

Jeg vil selv gå ud fra at den model kan det samme som du efterspørger :) køb og prøv. ellers tilbage med den :)

Dog skal du jo huske der er andre regler når det er købt i udlandet når det gælder garanti og reklamation, også dertil kommenende service fra LG :)
Af MortenR
edinger skrev:
MortenR skrev:Man kan ikke garantere at den model jeg har kig på kan håndtere DVB-T2, så man bør købe en nordisk model.
Hvis du betragter skærmen som en monitor, og lader inputtet komme fra en ekstern boks, kan du købe en hvilken som helst skærm, det skulle være. Også i Tyskland.
Det har du så fuldstændig ret i :), men det var netop for at undgå en ekstern boks at jeg var på jagt efter noget andet.

Pt. har jeg en hdd optager, en boxerboks, en ps4 og en ps3 til netflix (Bruger unlocator til netflix). Ideen var at reducere det hele, til blot et tv, og så en ps4 til spil.
Af MortenR
dk9000 skrev:NU er jeg også bare træls
Ja det er du ;)

Nej jeg er helt med på hvad du mener. Har skrevet med tysk LG kundeservice efterfølgende, der kunne give mig et klart svar omkring den specifikke model. I modellen kan ikke bruge DVB-T2. Ikke det svar jeg havde håbet på selvfølgelig, men et brugbart svar ikke desto mindre.
Af troopa85
+1 for w653'eren.