Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hvor langt ned i pris og kvalitet bør jeg gå?

Jeg har brug for en skærm til soveværelset. Jeg havde kigget på Philips 4508T, hvilket der lader til at være konsensus om er et godt TV (ikke?).

TV'et skal dog sjældent anvendes til mere end en fodboldkamp i ny og næ, når fruen ikke vil aflevere fjernbetjeningen eller til Netflix, når vejret ikke tillader anden fysisk aktivitet end motionscyklen.

DVB-C med MPEG4 og HDMI port (Chromecast) er som udgangspunkt eneste krav. Full HD er vel egentligt mere nice-to-have end must-have til mit brug, 3D er ligegyldigt, smart TV ikke nødvendigt (med Netflix i tankerne dog nice-to-have).

Hvad kan anbefales? Et tilfældigt, godt tilbud a la Elgigantens amok-pris-tilbud en gang om ugen, eller skal jeg hellere vente lidt og bruge 3K på noget a la Philips 4508T?
Der er ikke meget konkurrence i de små størrelser, men selvfølgelig er der forskel. Når nu det ikke er primær-TV'et kan man leve med meget og man kan vende sig til endnu mere :)

32PFL3078T til 1.999,- (eller lignende stærke pris) vil typisk kunne dække de flestes behov!
DavidHimself skrev:Der er ikke meget konkurrence i de små størrelser, men selvfølgelig er der forskel. Når nu det ikke er primær-TV'et kan man leve med meget og man kan vende sig til endnu mere :)

32PFL3078T til 1.999,- (eller lignende stærke pris) vil typisk kunne dække de flestes behov!
Tak! Det må være sådan noget jeg er på udkig efter. I kombination med Chromecast, må det fint kunne dække mit behov :-)
Hvad får man mest ud af?

3078T til 1999.- (simpel HD ready)
4208T til 2499,- (HD ready med Smart TV)
4508T til 3147,- (Full HD med Smart TV)

På 32" er der vel ikke stor forskel på HD ready og Full HD - fra 2 meters afstand?
Når Netflix er et must og jeg har Chromecast (eller, den kommer med posten i morgen), er Smart TV så nødvendigt?
ChromeCast vil være glimrende erstatning for "Smart-TV" og vil i mange tilfælde gøre det bedre end en indbygget funktion :)

De større modeller er bedre TV og du vil sikkert kunne se forskellen hvis TV'ene var linet up side om side - men der hjemme er det mere tvivlsomt om hvor meget ekstra TV-glæde du vil få... man vender sig til meget ;)
Smart TV på Philips 2013-modeller grænser sig til det ubrugelige. Brug ChromeCast eller Apple TV.

Ingen af de nævnte modeller har et panel, der er værd at skrive hjem om, men 4508 giver dig - som du selv skriver - FullHD, et pænere design og bedre lyd.

Går du op i 32PFL5008T får du også Ambilight og 3D med - men stadig et ringe panel.

Med "ringe panel" mener jeg, at alle bevægelser hakker, hvilket man kan bebrejde panelet eller billedmotoren - eller begge dele. Det er resultatet, der tæller. Gå en tur i den lokale Bilka og dan din egen mening om denne del.