Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Casper_14
Hey.

Jeg går så småt og overvejer at købe et fladskærms-tv. Grunden er, at mit gamle tv er brændt sammen :S

Så jeg har fået kigget lidt, og fundet frem til et
Samsung LE-26R72B til ca. 5000 kr.
Er det et godt fjernsyn til pengene eller er der andre, der ville være bedre? :)

Har ikke så mange penge at gøre med, så en pris på ca. 5000 kr ville være passende.
Skærmen må dog også godt kunne bruges til computeren, så jeg evt. kan se film og sådan på den. ;)

Nogle forslag eller indvendinger?
Senest rettet af Casper_14 21 maj 2007, 18:23, rettet i alt 1 gang.
Af Casper_14
Det fik jeg ikke så meget ud af :)
De gennemgik ikke Samsung'en sådan rigtigt, men så vidt jeg kunne forstå, skulle den være skuffende i forhold til andre fjernsyn?
Af Casper_14
Er der en, der kan foreslå nogle gode 26" (eller deromkring) fladskærme til ca. 5000 -> 6000 kr?

Krav:
HDMI.
VGA / DVI.
HD-Ready
Ordentligt billede.

Kan man få et fjernsyn, med både Digital og analog tuner?
Af Casper_14
Det lyder som noget jeg skal holde mig væk fra, da jeg har analog antenne (normal gammeldags antenne).

Er der nogle fjernsyn, der ellers er gode? :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
JVCs model får gode ord med på vejen mht. analogt TV. Har du kigget på den?
Af Casper_14
Det lyder bestemt som et godt valg for mig. Den analoge indgang skulle være perfekt :)

Så mangler jeg bare at finde et sted, hvor jeg kan komme til at se det før køb, og så self. et sted det kan købes ;)
Nogle forslag?
Af Har Brug for 32"
også skal man nok heller ikke tage fejl af at kvalitet og pris ganske ofte hænger sammen.
Af Casper_14
Nu har jeg lige været nede ved min lokale it-forhandler, og vi fik en lille snak om diverse fjernsyn. Han viste mig 4 forskellige, hvor der var Sony Bravia (S serien - 32"), som skildte sig meget ud, pga. den gode kvalitet og især design. Prøvede at se Analog og Digital tv på den og det var forrygende.

Sådan et Sony Bravia fjernsyn (26") kostede omkring 7000 + moms, og jeg overvejer kraftigt, at købe sådan et.
Kan man ikke ligeså godt købe et ordentligt fjernsyn fra starten? :)